En dag på Skansen

Jag har bara varit på Skansen ett par gånger tidigare. 
En gång för länge sedan fick vi VIP-biljetter och satt längst fram bland kändisarna när det var allsång. Min mor säger sig ha sett mig på tv den kvällen. 
Det var kul, speciellt när Robert Gustafsson lurade oss alla och hoppade upp ur en låda som Peps Persson, detta var 2005.
 
Nu var det dags att visa Lilleman djur och natur, en helt annorlunda upplevelse.
I lördags tog vi oss därför ut till Djurgården.

(null)
Här är vi, hela gänget (utom  jag som tar bilden) på väg in i detta fantastiska friluftsmuseum.
 
(null)
Utsikten över huvudstaden uppifrån Solliden är enastående.
 
(null)        Finaste familjen.
 
(null)
Lilleman hade inte tid att äta lunch men ett antal mellanmål klämde han i sig.
 
(null)
Moster Eve är en stor favorit.
 
(null)
En härlig dag bland djur och natur.
 
(null)
Minns inte vad som fångade vårt intresse just här.
 
(null)
Några av de djur vi såg.
 
Vi var alla så nöjda med dagen, en dag som jag sent ska glömma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Malin:

Det var en magiskt vacker helg. Vilket väder.
Att ni haft en fin dag på Skansen förstår jag. Ni var nog inte ensamma där kan jag tro.
Fina bilder på er.

2 Anna i Portugal:

Har bara varit en gång på Skansen också, minns terrariet i alla fall. Fina griskultingar!

Kommentera här: