Getingjakt

Jag fortsätter mina inlägg på skräcktema.
Nu är är det dags för en märklig mördare att göra entré.
Jag vill varna för starka bilder.

(null)
Mannen med grön hoodie och klädnypor runt nyllet är på jakt.

(null)
En otäck närbild på förövaren.

(null)
Här i ett hål i stenfasaden finns ett bo för många oskyldiga men jobbiga getingar.

De (alltså vi) som bor innanför den fina fasaden är lite rädda för ockupanterna.
Den lömske grönklädde mannen tar därför på sig ett uppdrag vi andra inte vill ha.

(null)
Med osäker hand sprutar han gift/gas in i de stackars getingarnas hem.

Kanske blev detta slutet på deras lilla samhälle men det är jag inte säker på.
Efter vad vi kunde se var det inte många getingar som miste livet men förhoppningsvis flyttar de till ett tryggare hem. 



Kommentarer:

1 Malin:

Getingar invid där man bor kan vara jobbigt. Särskilt om de är många.
Hoppas de flyttar vidare och att den där mannen i grönt slipper spruta mer gift.

2 Jossu:

Vilken modig man. Jag hade aldrig vågat mig så nära getingar, oavsett klädsel.

3 Malin:

Getingar invid där man bor kan vara jobbigt. Särskilt om de är många.
Hoppas de flyttar vidare och att den där mannen i grönt slipper spruta mer gift.

4 Lena i Wales och lite överallt:

Vad härligt att ni kommit ner till Italien.
Getingar är inte kul att ha nära sig. Hoppas ni blivit av med dem nu.
Ha det skönt!

5 Ditte:

Illa! Hoppas och önskar att getingarna förstår vinken och genast drar sin kos. För egen del är jag allergisk och vill inte ha dem i närheten. Å andra sidan vet de ju inte att jag är det.
Här hemma har grannar haft Anticimex som kommit och flyttat på getingarna och det är vi tacksamma för.

Kommentera här: