Löpa ett lopp

Förr anmälde jag mig då och då till diverse motionslopp. Jag har bl.a. sprungit tjejmilen, vårruset, blodomloppet ett flertal tillfällen, jag har till och med sprungit Göteborgsvarvet (4 gånger).
  (null)
Göteborgsvarvet är en så kallad "halvmara" och jag kommer nog aldrig mer att springa så långt.
 
Nu var det väldigt längesedan jag deltog i den här typen av evenemang.
Att anmäla mig till ett  lopp medför att jag måste förbereda mig och faktiskt springa en hel del. Det är ett sätt för mig att lura och tvinga mig till träning.
 
När jag var yngre anmälde jag mig lite längre lopp 10 eller som Göteborgsvarvet 21 km för att utmana mig. Att springa 5 km gick för lätt, inget jag behövde träna inför.
Nu när jag passerat 60-årsstrecket och inte varit särskilt aktiv räcker det gott och väl med 5 km för att känna mig utmanad.
 
(null)
Jag är nu anmäld till Blodomloppet här i Linköping. Det var nästan 15 år sedan jag deltog där.
Vi är ett litet gäng kollegor som tänker gå eller springa i ett lag. Loppet äger rum den 1/6 så nu gäller det att få fart på benen.
Efter sommaren ska jag delta i ytterligare ett lopp, även det på 5 km. I augusti ska jag tillsammans med mina döttrar och en av deras väninnor springa Midnattsloppet på Söder i Stockholm.
 
(null)
Jag ser framemot båda  loppen, det är faktiskt väldigt roligt att delta i dessa evenemang.
Förstås har jag så sakteliga börjat jogga igen. Det känns bra och jag är väldigt motiverad.
 
I kväll blir det ingen löpning men väl en kort golfrunda.
Tiden som soffpotatis är över, åtminstone för tillfället.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Det är en bra idé att anmäla sig till ett motionslopp för att kicka igång sin träning. Själv springer jag då och då och har också deltagit i lite olika lopp. Lycka till med springandet.

Svar: Jag tycker det är lite kul med dessa motionslopp, man blir taggad.Tack
Anette

2 Anna i Portugal:

Jag kan ibland sakna min löpning. Älskade att springa 8-10K. Men aldrig i något lopp. Det är inte för mig. Nu går jag en hel del och jag får kämpa för att inte börja jogga.. Lycka till med förberedelserna!

Svar: Jag kan inte påstå att jag älskar att springa, det finns roligare motionsformer men skönt är det när man är igång.I helgen blir det trädgårdsarbete och det kan nog komma att ge mig ömma muskler.
Anette

3 Ditte:

Heja! Vad roligt! När det blir dags för Midnattsloppet passerar man på kajen hos oss och då ska jag absolut ut och heja på er.
Springa är ju en skön känsla och förr har jag också sprungit en del och en del lopp för att det har varit roligt.
Tyvärr är den tiden förbi men nu satsar jag på att gå till "gången" efter min höftoperation. Och framåt går det dock.
Önskar dig en fin helg

Svar: Det ska bli kul även om själva löpningen nästan är sekundär, loppet med alla människor blir häftigt.Jag har tänkt på dig och din rehabilitering och undrar förstås hur det går.
Trevlig, solig helg önskar jag dig.
Anette

Kommentera här: