Ett drama från Bangkok

Några av er som hängt med sedan tiden i Bangkok minns kanske detta drama. Ditte, kommer du ihåg?
 
Främst var det nog mina vänner på fb som kunde följa historien om familjen fågel.
Tyvärr hittar jag inte bilderna på föräldrarna som brukade sitta på balkongräcket och spana.
Tänk att de valde att bygga bo i palmen precis där vi satt i stort sett varje dag.
 
Här kommer bilder från mina inägg på facebook från 2018.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Det kändes faktiskt lite tomt när familjen lämnat balkongen men också skönt.
Det är svårt att förstå hur fåglar, ormar, ödlor och andra djur ändå lyckas överleva i en gigantiskt stor stad.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Så häftigt med fri insyn i fågelboet!

Svar: Ja, det var spännande att följa familjen på så nära håll.
Anette

2 Lena i Wales och lite överallt:

Oh, vilken fin liten historia. Tråkigt dock med Sömntutan, men så är det i naturen.
Ha det bra!

Svar: Sömntutan verkade svag redan från början och Gaphalsen tog nog all uppmärksamhet.
Det kan inte vara lätt att vara så liten i den värmen. Jag förstår inte hur föräldrarna kunde se till att de fick tillräckligt med vätska.
Jag la ut frukter och ett fat med vatten men allt torkade väldigt fort.
Anette

3 Ditte:

Jodå! Visst minns jag! Både då och nu när du påminner om detta. Fina minnen även om ljudet inte alltid var så rogivande. Imponerad hur du lyckades få till bilderna.
Kunde inte nu när jag läste fundera på vad som har hänt här i träden vid Domus-
Härliga minnen!

Svar: ❤️
Anette

Kommentera här: