Sängläge

Jag har tillbringat hela helgen i sängen, väldigt trist särskilt som vädret varit soligt och vackert.
En släng av nåt virus gav mig feber, snuva och gjorde mig väldigt trött.
Det är sånt slöseri med ens tid att behöva ligga inne när man har så mycket man skulle vilja göra.
 

C-vitamin är väl det första man tänker på när man vill stärka sitt immunförsvar. Visste ni att det finns många livsmedel som innehåller mer C-vitamin än citrusfrukter? Kiwi och paprika är bra C-vitaminkällor.
Jag undviker att äta kosttillskott, vill helst få i mig vitaminer, mineraler mm via kosten. Undantaget är D-vitamin som jag ibland köper på burk. Jag får numera inte till närmelsevis så mycket D- vitamin som när jag bodde i Sydostasien och utan att tänka på det fick mängder av vitaminet med hjälp av solen.
 
Det blev inget av planerna jag hade för helgen. Jag var bjuden på middag och hade ett par padelmatcher inbokade. Skulle umgåtts med maken som var hemma ett par dagar mellan alla arbetsresor. Inget av detta blev av.
Dessutom blev det till att stanna hemma från jobbet idag.
I morgon hoppas jag vara pigg och allert igen.
 

Kommentarer:

1 Malin:

Tråkigt att bli sjuk lagom till helgen.
Jag hoppas du mår bättre nu.

Svar: Tack, jag mår klart mycket bättre.
Anette

2 Anna i Portugal:

Ja det är himla trist att bli sjuk. Planer ställs in och allt liksom hamnar på vänt. Långtråkigt med. Hoppas du är piggare nu och kan jobba imorgon.

Svar: Jag är på benen i gen. Jobbat som vanligt och mycket piggare, tack.
Anette

3 Bland Kastruller och Vinglas :

Kryakram till dig. De där basiluskerna som oskyldigt hoppar på en och omkullkastar ens planer är aldrig roliga. Frukt och grönskaer är gott och så härligt nyttiga
Kram Kajsa

Svar: Tack, är mycket piggare igen.
Anette

4 Ditte:

Verkligt trist! Håller med dig vad gäller kosttillskott. Äter dem inte men desto mer av det som finns naturligt.
Skönt att du nu är piggare igen och tillbaka på jobbet.

Kommentera här: