Vilken usel lagledare

Vi var väl inte helt taggade, mina närmaste kollegor och jag, när vi tog oss ner till Stångebrofältet i gårkväll.
Det var dags att springa/gå blodomloppet tillsammans med nästan 10000 andra motionärer.
Arbetsdagen hade varit rörig och alla i vårt lilla lag var trötta, mest i huvudet.
 
Väl på plats träffade vi andra kollegor, vänner och bekanta. Vi piggnade till och satte i väg.
När vi alla klarat av sträckan och kommit i mål var det dags för lagledaren dvs jag att hämta den utlovade picknick-påsen. Fram till denna stund hade jag varit exemplarisk. Jag hade peppat laget, hämtat tröjor och nummerlappar.
Nu tog dock mina lagledaregenskaper slut.
Jag hade glömt/missat att ta med beviset på att vi beställt mat. 
- Det är kört, sa mannen vid utdelningsdisken. 
Det fanns inget utrymme för argumentation. Vi fick lomma därifrån tomhänta.
Mina kamrater höll ihop det bra och visade glada ansikten. Ni är bäst ❤️
 
(null)
Kanske inte så mycket att hänga läpp för men gratis är ju alltid gott.
Vi kom idag fram till att det inte var särskilt mycket vi gick miste om men som plåster på såren bjöd jag lite skamset på glass.
 
Nu njuter maken och jag av junis första kväll. På menyn har vi skaldjur och lite vitt vin.
I morgobitti åker vi mot kusten, österut. Vi gör ett stopp i Åtvidaberg, där blir vi kvar ett antal timmar innan vi åker vidare mot Västervik.
 
Vi ser med glädje framemot helgen.
Ha det gott.
 
 
 

Kommentarer:

1 Ditte:

Bra jobbat att ni sprang som lag. Och att glömma är ju mänskligt. Tror glassen som ersättning blev väldigt uppskattad .
Låter trevligt med en tur och önskar er fina dagar.
Ha det gott!

Svar: Tack, Ditte.
Turen österut blev väldigt lyckad 🤗
Anette

Kommentera här: