Trettonhelgen

Stockholm i vinterskrud är också vackert.
Oftast när jag tänker jag på huvudstaden tänker jag sommar och sol. 
Trettondagen bjöd inte på varken det ena eller andra.
 
(null)
Snön vräkte ner under några timmar. Här en bild från Strandvägen.
 
(null)
Maken, dottern och jag (som står bakom kameran) gick runt i stan som var ganska folktom trots att det mesta var öppet.
 
(null)
Söt spårvagn. 

Vi kunde lätt besöka både butiker och ett museum. Det var heller inga problem att få ett bord vid lunchtid.
 
(null)
På Hamngatan, nära Dramateten, finns ett fantastiskt hus (palats) som varit privatbostad men sedan 1938 är museum.
Frun i huset samlade antikviteter och makarna bestämde att huset skulle bli museum efter deras död.
Hallwylska museet är väl värt ett besök.
 
(null)
En titt på Svenskt Tenn blev det också. Det är alltid trevligt att gå runt här och bli inspirerad.
 
I gårkväll åt vi alla, inklusive Lilleman, middag här hemma hos oss i Råsunda och idag väntar nya upptäckter.
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Jag har länge tänkt besöka Hallwylska men jag har inte varit i Sthlm på länge nu. Och Svenskt Tenn har ju fina grejer! Mys med nära, ja det är härligt!

2 Hannas krypin:

Ser ut som en fantastisk dag tycker jag.

3 Ditte:

Vad roligt med en helg här i Stockholm. Och just utbudet av allt en kan ta sig för är ju både stort och varierande. Att sedan umgås med "nära" är ju givetvis det allra bösta och kombinera det med trevliga besök och utflykter. Både Svenskt Tenn och Hallwyllska palatser tillhör mina favoriter. Och roligt med båda är att de också ibland har separatutställningar.

4 Lena i Wales och Spanien:

Stockholm är fint i vinterskrud också.
Har inte varit där denna vinter eftersom familjen varit här hos mig istället.
Hallwyllska palatset är väl värt ett besök.

Kommentera här: