Tjugondag Knut körs julen ut

Nu har det gått 20 dagar sedan julafton och jag är som alltid vid den här tiden rejält trött på julpynt. Granen barrar och resten av tingeltanglet känns inte  längre kul.
 
(null)
Nu vill jag ha det rent och fräscht och gärna fina blombuketter i glada färger. 
 
(null)
Så här i januari är utbudet av tulpaner stort.
Jag förknippar min födelsedag, som är i slutet av månaden, med just tulpaner. De buketter jag får är oftast fyllda av dem, i olika färger.
En annan god nyhet är att det börjar bli semletid. 
Jag gillar egentligen inte bakelser……men semlor, eller som jag kallar dem fastlagsbullar, mmmmmm. De hör också till min födelsedag.

(null)
Julpyntet är nu nerpackat och undangömt.
 
Efter en väldigt mysig trettonhelg, följt av en kväll med döttrarna (tjejkväll) på stan är jag sedan några dagar tillbaka i Linköping och snart är det helg igen. Tiden går rasande fort.
Maken har hunnit besöka en annan världsdel men kommer åter under morgondagen.
 
Fredagkvällen spenderar jag i ensamhet. Först ett pass på gymmet och nu lite god mat tillsammans med deltagarna i "På spåret". 
I brist på annat får det duga.
Trevlig helg 🤗
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Så skönt att julen nu är undanplockad :) Mitt försvann för tre veckor sen... Tulpaner är helt underbart, även jag fick alltid tulpanbuketter på min födelsedag (april). Vi ser också på spåret, tycker det är ett trevligt och lärande program.

2 Ditte:

Skönt nu med en vår på gång. Här åkte det lilla vi hade framme av julen ut till Nyår.
Och in kom tulpanerna som nu kommer varje vecka. Kan förstå att du också gläds över dem och inte minst i samband med födelsedagen.
Trevligt med en "tjejkväll" på stan i Stockholm. Och perfekt att ni nu också har ett boende här--

3 Lena i Wales och Spanien:

T o m jag som älskar mina julsaker började bli lite trött på dem, så nu är de borta för denna gång.
Tulpaner är så fina och typiskt svenskt. Nästa gång jag handlar får det bli en bukett.
Trevlig söndag!

Kommentera här: