Nya tag

Nytt år, nya tag. För vilken gång i ordningen?
Om jag tänker att jag tagit tag i mig själv vid årets början och efter sommarsemestern varje år sedan jag fyllde trettio så blir det nu kanske försök nummer 60. Tänk vad envist jag ändå fortsätter ta nya tag och tänk så många gånger jag efter en tid fallerat.
Jag ger mig inte än, nu är det dags igen.
Mer vardagsmotion, träning och frisk luft det är mitt mål.
 
(null)
Nytt årsabonnemang på gym, lite nya träningskläder och en stark motivation kanske gör mig mer framgångsrik. Annars går det går ju alltid att börja på nytt igen, som vanligt.
Under kvällens träningspass kunde jag faktiskt jogga en stund utan att min högerfot protesterade. Från och med nu har jag alltså ingenting att skylla på om jag inte rör på mig, ja förutom lathet då.
 
Matvanorna bör nog också ses över. Tycker inte jag är så dålig när det gäller intag av föda men visst finns det förbättringspotential. Här behöver jag vara lite mer förberedd. Se till att det finns något bra och gott när jag kommer hem efter gymmet eller en golfrunda så jag inte bara mumsar i mig vad som helst.
 
Även mina språkstudier ska tas upp igen.  Det blev inte många lektioner förra terminen. 
Jag vill kunna prata bättre italienska men av någon anledning går det trögt också på den fronten.
Nu är jag anmäld till nästa kurs och det behövs.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Jag tycker det är svårt med språket, trots att jag bor i landet vars språk jag vill lära mig. Började en kurs i spanska för några år sedan (innan vi visste att det var PT vi ville till) och jag gav upp, det var sååå svårt när de fokuserade på verbböjningarna hela tiden. Men jag ger inte upp nu, har annan drivkraft och motivation nu. Lycka till med dina målsättningar

Svar: Jag har läst italienska, från och till, under många år men jag kommer liksom inte vidare. Skulle behöva vara i landet längre tider men det får bli när jag gått i pension. En sommar, tror det var 2017, var jag i Italien under 9 veckor. Då hann jag anamma språket på ett helt annat sätt. For sedan tillbaka till Bangkok och efter ett tag var jag tillbaka på ruta ett. Att gå lite kurser gör iallafall att jag håller liv i det lilla jag kan. Nu när vi bor i Europa igen blir resorna till Italien mer frekventa men eftersom vi jobbar blir vistelsen kortare.
Anette

2 Malin:

Träning och motion är väl alltid ett litet dilemma?
Jag fungerar ungefär som du, är lite av eller på. Fram och tillbaka.
Som du skriver, det går alltid att börja om igen

Svar: Säkerligen blir det fler omstarter 😊
Anette

3 Lena i Wales och Spanien:

Att kunna lite a språket när man bor utomlands är viktigt. Prioritet för mig.
Lycka till med dina mål!

Svar: Visst är språket viktigt. Problemet är att jag är där för korta perioder för att hinna lära mig mer och utvecklas.
Anette

4 Ditte:

Goda föresatser! Lycka till. Jag har ju läst lite spanska och det har fungerat bra. Anmälde mig till en "Babbelkurs" via internet och satsade 30 minuter varje dag och 60 minuter när vi var på plats. Bäst var ju att omges av språket och höra det dagligen och att använda det på plats.
Skönt att foten är ok så då går det ju enklare att dra igång. Och jag tror helt fullt och fast på att den dagliga rörelsen, alltså den som blir av, är den bästa.
Och italienskan blir bra. Absolut.

Svar: Babbelkurs låter som något som skulle passa mig 😂
Anette

5 Veiken:

Goda föresatser är alltid bra. Jag brukar säga att om jag uppfyller 10% så är det bättre än ingenting!
Lycka till med dina föresatser! :)

Svar: Visst allt är bättre än ingenting.
Bra ändå att ha någon typ av mål.
Anette

Kommentera här: