Gott nytt år

 
Året 2022 har varit stökigt på många sätt men trots det är jag väldigt nöjd.
För egen del har det hänt flera roliga saker.
Här kommer en kort tillbakablick på årets höjdpunkter.
 
(null)
Det allra bästa var förstås att bli mormor. På bilden som är tagen tidigt på annandagen har vi pyamasgos. Så himla mysigt.
Han är redan åtta månader och en pigg, nyfiken liten pojke.
 
I början av året införskaffade maken och jag oss en liten lägenhet i Solna vilket gör att vi på ett smidigt sätt kan umgås med döttrarna, "svärsonen" och barnbarnet.
Vi försöker vara där så ofta vi kan och hinner och trivs bra i den lilla lyan i området som kallas "gamla Råsunda".
 
(null)
Renoveringen i Italien blev färdig och vi är mycket nöjda med resultatet. Ett nytt lite större kök, mer sällskapsytor, ett par extra terrasser och en matsal har vi bland annat fått till. Nu är allt lite smidigare när hela familjen är på plats.
Som vanligt tillbringade vi flera sommarveckor i vår favoritby. Äldsta dottern som älskar matlagning och inredning fixade och grejade och fint blev det.
 
I mitten på mars bytte jag arbetsplats, vid 59 års ålder. Det är i och för sig samma arbetsplats som jag lämnade i och med flytten till Bangkok men jag har andra sysslor och trivs bra med både arbetsuppgifter och kollegor.
Det är kul men också ansträngande att byta jobb.
 
Min fula högerfot fick en ansiktslyftning och allt gick bra. Nu kan jag börja motionera igen. Det blev mycket stillasittande under hösten och det märks. Flåset är sämre och kläderna trängre.
 
Att hela familjen, inklusive Lilleman, och min bror och svägerska lyckades semestra tillsammans i Olivetta i september var också en höjdpunkt. Åren med covid har gjort att det var längesedan vi sågs där. 
 
Nya planer smids redan. Resor, födelsedagar och lite annat som ska planeras.
Jag ser framemot ett nytt år, vår och ljusare tider även om jag just idag är rätt trött så är jag hopp- och förväntansfull.
Året (denna dag) kommer att inledas vilsamt och lugnt men sen så...
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Blir roligt att följa med dig under 2023 också. God fortsättning på nya året som även här började väldigt lugnt.

2 Malin :

Det hände många bra saker i ditt liv förra året. Jag ser framemot att följa dig även 2023.
God fortsättning och ha det bra.

3 Bland Kastruller och Vinglas :

God Fortsättning,

Visst var året 2022 ännu ett konstigt år, men när man sedan summerar det så var det ju riktigt bra på många sätt. Nu längtar jag efter ett 2023 fylld med en massa roliga saker.

Fin bild på dig med barnbarnet, det är ju sådan glädje.

Kram Kajsa

4 Malin :

Det hände många bra saker i ditt liv förra året. Jag ser framemot att följa dig även 2023.
God fortsättning och ha det bra.

5 Ditte:

Vilket trevligt år men med en del smolk också- Men visst är det så att det positiva väger över. Och inte minst att bli mormor. Så härligt.Bilden på er andas lycka.
Bostaden i Solna liksom att ni ordnat det så fint i Olivietta är givetvis höjdpunkter.
Att sedan planera trevligheter under 2023 är ju också att föra in på det positiva kontot.
Har förstått att din fot varit besvärlig och hoppas att den nu ska smärta mindre och vara mer samarbetsvillig.
Grattis också till nytt jobb.
Önskar dig god fortsättning på det nya året.

6 FREEDOMtravel:

Gamla Råsunda är ju så fint! Önskar god fortsättning på det nya året!!

7 Ajli:

Jag minns mycket av det här, måste ha besökt din blogg ganska ofta 2022, trots att bloglovon' varit så dåligt :) Mitt 2022 var bra och omvälvande på personligt plan, inget spännande :)

8 Veiken:

Jag blir så varm i hjärtat när jag ser bilden på mormor och ett högt älskat barnbarn! Det är lycka! Bilden är otroligt fin!
2022 har varit en bergochdalbana för många av oss, men hoppas på ett mer stabilt 2023.
Härligt att ni är färdiga med renoveringen i Italien, eller det blir man väl aldrig?
Ha det fint och hoppas att foten tjänar dig väl.

Kommentera här: