En sportig vecka

Vi är tillbaka i Sverige och vardagslivet igen.
Arbetsveckan blev ju lite kortare eftersom måndagen var helgdag. Det är så skönt med de här extra helgdagarna vi har under våren.
Den här veckan har jag varit riktigt aktiv. Har gått en lite längre promenad, spelat två padelmatcher, gått två golfrundor (9 hål) och dessutom en gjort liten joggingtur. Förutom detta har jag varit på AW med före detta kollegor och så har maken och jag haft ett gäng vänner på middag. 

(null)
De nya joggingskorna kändes lite tunga men det var nog mina ben som var svaga.
Jag jobbar på att de ska bli starkare och att jag ska orka springa lite igen.
 
Det är härligt att golfsäsongen äntligen har börjat.
För egen del blev det ju inte mycket golf i höstas eftersom jag fick en fot opererad.
 
 
Nu är veckan till ända och jag ska vila lite i eftermiddag inför nästa vecka. Hoppas den blir lite solig och varm.
Har ni haft det bra? Är våren på gång där ni bor?
 
 
 

Kommentarer:

1 Ditte:

Vuilkn bra vecka! Och skönt med en sådan när ni nu kommit hem från vackra La Cabana-
Visst är golf givande och nyttigt. Tyvärr klarade inte min trassliga rygg av det, men det är något jag sörjer. Traskar dock ibland med dottern bara för att det är roligt.
Perfekt med nya skor och snart passar de säkert din ben också.
Önskar dig en bra kommande vecka.
Här har det varit skönt vårväder i flera dagar och inte alls oävet mer balkongen 0ch +32 i solen.

2 Anna i Portugal:

Vad skönt med en så aktiv vecka! Här är det strålande väder, drygt 30 grader i skuggan på eftermiddagen. Haft en riktigt bra helg!

Svar: Ni har det så härligt.Trevlig helg 🤗
Anette

3 Bland Kastruller och Vinglas :

Idag har vi 11 grader..så skönt I helgen hade vi blåst och kallt. Men det känns som det är på gång.
Kram Kajsa

Svar: Nu är våren äntligen här 🤗
Anette

4 Frizz:

Köpte nya joggingskor, med tjock botten och bra ”studs” (novablast) men åååh vilka tunga de var i jämförelse med de gamla. Kanske inte i vikt men mer svikt ger kanske känslan av mer vikt? Ont på nya ställen fick jag också då de nog belastar andra muskler än de gamla… Men. De kostade ju en del så jag ska kämpa på. Tar med mig lille sonen som cyklar då jag joggar. Då hinner jag inte fokusera så mycket på var det gör ont!

5 Jossu:

Ja det är verkligen skönt med alla extra lediga dagar, så man får ännu mer tid att njuta av vårvädret. Här har våren kommit med full kraft och det känns som att jag ser nya vårtecken var och varannan dag.

Svar: Idag var det nästan sommar här, ljuvligt.Ha det gott 😀
Anette

6 Hannas krypin:

Vilken bra vecka du har haft! Ibland tycker jag att skorna i sig kan kännas tunga. Behöver ju inte vara du som är otränad.

Svar: Hahaha, det vore bra men tyvärr tror jag mest på svaga ben. Det är bara att fortsätta träna.
Trevlig helg 😀
Anette

7 Lena i Wales och lite överallt:

Du är verkligen aktiv.
Fast jag ligger inte heller alltid på latsidan, men har gjort det några timmar varje eftermiddag när det varit så varmt och skönt, vilat i skuggan på altanen.
Trevlig helg!

Kommentera här: