Birdie queens

Hemma igen efter en härlig helg med vårt glada golfgäng.
Vi är 17 totalt i gruppen men lite sjukdom och andra orsaker gjorde att vi blev 11 glada kvinnor som styrde kosan mot Hooks Herrgård med både spa- och golfpaket.
 
(null)
 
(null)
Hur än golfen gick, fantastiskt bra för vissa och rätt bedrövligt för andra (mig inräknad den senare gruppen) hade vi jättekul.
Inte ens söndagens ihållande regn kunde ta ner humöret på oss.
Lyckligtvis har vi några mycket duktiga golfare och ett par birdies blev det.
Vi måste ju leva upp till vårt lite kaxiga namn.
 
(null)
Vackra gröna tujabollar vid entrén till huvudbyggnaden.
Herrgården ligger vid Hokasjön i Vaggeryds kommun, söder om Jönköping.
Jag och maken har varit här ett par gånger tidigare och alltid varit nöjda.
 
(null)
Utsikten från frukostbordet var magisk.
 
Tyvärr kände jag mig lite ruggig redan på lördagskvällen och vaknade på natten med känslan av att ha en taggtråd i halsen. Det var bara att bita ihop och ge sig ut på banan, inte känna efter.
Taggtråden är kvar och jag blev tvungen att vara hemma från jobbet idag. För ett par timmar sedan testades jag för covid och väntar nu på resultatet.
 
 

Kommentarer:

1 Anette:

Tack Ditte för påpekandet.
Nu funkar det igen.

2 Ditte:

Så bra! Ibland vet man ju inte om själv att kommentarerna inte kommer fram.
En skön helg fick ni ju. Härligt.

Kommentera här: