Gott och blandat

Familjefrukost, kultur, historia, snabb släktträff, kvällaktivitet och slottsträdgård. Allt detta har vi hunnit med under helgen i Stockholm.

Lilleman vinkar hej till er alla.
Han kan numera sitta med vid bordet. Han är nyfiken på det som kan stoppas i munnen och gapar så fort han ser sin sked.
Han var en fröjd att ha vid frukostbordet.
 
Vissa av oss, Lilleman var med, var på Vasamuseet.
För mig var det första gången och jag blev imponerad.
 
Akterspegeln.
Historien runt skeppet känner ni alla säkert till så den drar jag inte.

(null)
Skeppet är fantastiskt välbevarat trots alla år under havsytan. Färgerna har försvunnit men vilket praktfullt och vackert skepp det var.
Synd att någon totalt missade det allra viktigaste och att skeppet därför inte blev särskilt långlivat.
 
Eftersom Lillemans gammelmoster med familj också befann sig i Stockholm fick han träffa 6 släktingar från Nyköping för första gången. Han uppförde sig föredömligt.
 
Lördagkväll spenderade vi på Event Center i Mall of Scandinavia.
Kul med lite "sportaktiviteter". Här finns en uppsjö av aktiviteter att välja emellan.

Det var första gången jag spelade shuffleboard och jag tycker nog att jag har viss fallenhet för spelet 😉

 
 
Det blev en runda till Ulriksdals handelsträdgård också. Det ligger inte långt från vår lägenhet och där är så härligt att strosa runt.
Det kan dock bli lite kostsamt för det är svårt att gå tomhänt härifrån.
 
Nu sitter jag hemma i Linköping och tar igen mig. Nästa vecka blir lite annorlunda. 
De närmaste veckorna är helt planlösa, förutom onsdag, vilket jag återkommer till.
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Älskar shuffleboard! Fina bilder på fina miljöer.

Svar: Visst är det kul. Mycket enklare än exempelvis biljard.
Anette

2 Johanna:

Vilken riktig sötnos han är lillemannen ❤️❤️❤️

Svar: Ja, han är helt underbar.
Anette

3 Ditte:

Vilken trevlig helg i huvudstaden med en hel del just gott och blandat. Givetvis extra roligt att träffa Lilleman. Så glad och söt.
Visst är Wasaskeppet mäktigt. Bra att ta en tur nu när den högsäsongen är över,
Shuffleboard är roligt och man kan ju spela alla åldrar tillsammans.
Globen/Avicii Arena har ett liknade "Aktivitetscenter" och roligt att besöka om man vill göra något mer aktivt tillsammans.
Spännande nu med din onsdag.Och kanske berättar du.
Vad gäller Ulriksdal så är det så fint att strosa runt här. Men tomhänt kommer en sällan härifrån-
En fin helg förstår jag.

Svar: Ja, det var en bra och väldigt trevlig helg.Att gå runt bland växter, plantor och fina saker ger en behaglig känsla av ro, gillas.
Anette

4 Bland Kastruller och Vinglas :

trevlig Stockholmstur och vilket litet charmtroll. Skulle gärna åka till Vasa museeumet, tror inte jag varit där...försöker leta i minnet från barndomen.
Shuffleboard är superskoj aktivitet, har köpt ett eget som vi kan lägga på matbordet.
Kram Kajsa

Kommentera här: