I grevens tid

 
Bara några timmar innan det började snöa hade jag tid för däckbyte.
Nu är det gjort och det känns tryggt för väglaget verkar bli besvärligt den närmaste tiden.
 
När jag satt  och väntade och däcken byttes fick jag syn på den här fälgen. Det vore kul att överraska maken med att julpynta bilen, tror dock inte han skulle bli överförtjust.
 
Jag kände mig lite speciell när alla andra kunder på däckfIrman fick betala en summa för bytet medan jag fick en belöning.
 
Istället för att betala fick jag lite lördagsgodis 😀
 
 Om ett par timmar behöver jag köra en sväng, hoppas att snötäcket inte ökar allt för mycket.
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Läste det var kaos i Sthlm för det kommit 3cm snö... Du hade tur som hann få på däcken och att få Ahlgrensbilar är ju rena lyxen. Kör vackert!

Svar: Hahaha, tidningsrubriker som säljer. Kaoset verkar nog mest vara runt däckfirmorna. Det har ju varit ovanligt varmt så lite överraskande blev vi allt.
Här är det i nuläget bara 1 cm snö. Småland, Blekinge och Gotland har fått mer.
Anette

2 Anonym:

Vi hann inte byta däcken på den ena bilen innan snön kom. Vi har prioriterat födelsedagsfix istället. Dottern fyllde igår och jag fyller idag. Tur jag inte ska ut någonstans idag.

3 Hannas krypin:

Det var jag som blev anonym.

4 Ditte:

Så bra att du bytt till vinterdäck. Välbehövligt. Och att få lite bilar var ju extra trevligt.
Vad gäller röda fälgar var de jättesnygga, men kan tänka mig att maken inte skulle bli överförtjust. Och visst piggar dem upp.
Önskar dig en fin söndag.

5 Lena i Wales och Spanien:

Just i sådana lägen är jag glad att jag är "billös".
Fast här kring Göteborg är det snöfritt, än så länge.
Skön söndag!

Kommentera här: