Selfie med Ditte

Det var ett tag sedan jag var med i ordflätan som skapades av Aina och som nu på senare tid vandrat vidare som en stafettpinne.
Man ska på givna frågor eller påståenden svara så ärligt man kan men.... det kluriga är att nästa svar måste börja på den bokstav föregående svar slutar på. Inte helt lätt.
Jag har deltagit ett par gånger tidigare men i brist av tid, allt för sällan. 
Denna vecka var det min bloggvän sedan många år, Ditte, som stod för selfien, som den kallas, och så klart måste jag haka på.
Så här kommer mina svar 
 
1. Stjärntecken där jag är född:  Vattumannen 
 
2. Något/någon som gör/gjort mig glad: Nära och kära, att umgås med dem som står mig  närmast gör mig alltid på gott humör.

3. Uttråkad av: Alldaglighet, ointressant och trist. 

4. Styrka/egenskap hos mig som jag uppskattar: Trogen och lojal, jag håller alltid vad jag lovar.

5. Egenskap hos mig som jag är mindre förtjust i: Livlig och lite Lynnig, två egenskaper som jag jobbar med.

6. Något som intresserar mig: Golf ett intresse som väckts på senare tid.

7. Tid. Vad lägger jag gärna tid på? Fritidssysselsättningar.

8. Önskan/önskningar inför sommaren: Ro och vila 😉

9. Något som känns somrigt: Att grilla, grill hör till sommaren.

10. Vad vill jag lära mig: Laga mer italiensk mat.

11. I en vänskap värdesätter jag: Tillit

12. Något jag kan rekommendera: Tyck om, mycket bättre än motsatsen 🤗

Tja, det här blev mina svar, jag är inte  helt nöjd men jag gjorde mitt bästa.

  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ditte:

Heja! Vad roligt att du var med. Och så bra du fick till ordflätan. Jodå, visst nickade jag igenkännande på flera av dina svar. Kan tänka mig att du har en önskan om laga mer italiensk mat. Skulle för egen del vilja åka på en vin och matlagningsresa till norra Italien. Ja, vinet ska jag nog helst bara smaka.
Lynnig och livlig känner jag igen hos mig också.
Ha det gott!

Svar: Så klart jag ville vara med när du var vid rodret 😀
Anette

2 Malin:

Tyck om, det är fint

Svar: Ja, visst är det 😀
Anette

3 Ama de casa:

Snyggt flätad ordselfie!

Ha en fin liten lördag :-)

Svar: Tack, tack 🤗
Anette

4 Lena i Wales och Spanien:

Ser nedan att du blivit mormor och varit på promenad med barnbarnet i vagn.
Minns detta så väl med första barnbarnet och stoltheten när man körde barnet i vagnen. Mitt äldsta barnbarn blir 8 år på lördag. Tiden går så fort.
Roligt med dessa selfies.
Ha det bra!

Kommentera här: