Lite sent

Jag har förstått att det varit problem att besöka min blogg under några dagar.
Nu fungerar det, tror jag.
 
Min tid har under en tid varit knapp. Jag har haft mycket att göra på fritiden, mest roligheter.
Dessutom går hjärnan på högvarv, på grund av nytt jobb.
Då blir bloggandet satt på undantag, förstås. Nu har jag i alla fall en stund över och tänkte därför hoppa in på Klimakteriehäxans veckoutmaning, hon släpper dem på måndagarna men jag är aningen sen på bollen.
 
En selfie i bilder. Man får rätta sina val efter föregående svar eftersom det ska börja på sista bokstaven i ordet innan. Är ni med?
Den här gången handlar det om repriser, eller återkommande företeelser.
Då kör vi 🤔
 
1. Alltid till frukost:  Kaffe, alla dagar i veckan är kaffe ett måste till frukost. Senare på dagen smakar det inte alls lika gott.
 
 
 2. Omläst bok: Ett barn blir till. För mig är Lennart Nilssons bilder från boken högaktuella.
 
 3. Flerårigt plagg: Linneklänning. Jag älskar linne och en av min klänningar är säkert femton år.
 
4. TV-program: Gilmore Girls. En rar serie om en ensamstående mamma. 
 
5. Reser ofta med: Sällskap. Att resa ensam är inte alls lika trevligt.
 
6. Barnslig favorit: Pippi Långstrump. Allt sedan mina föräldrar läste högt för mig (och till viss del för min yngre bror) har Pippi varit en favorit.
 
7. I filmens värld: Pretty Woman. Trots temat en underbart romantisk film.
 
8. Museum att återbesöka: Nordiska muséet. Minns knappt mitt förra besök bör alltså åka dit igen.
 
9. Kläder jag köpt två av: Trosor. Så klart har jag minst två par trosor 😂
 
10. Frukt jag aldrig får för mycket av: Rambutan. Innan jag flyttade till Thailand kände  jag inte ens till dess existens.

11. Kollar på nätet: Nyheterna. 
 
12. Ord jag längtar efter att höra igen: Allt är som vanligt igen!!!!! Tänk om farsoter och farhågor om världskrig bara vore tråkiga minnen.
 
Så blev mitt bidrag denna gång.
Snart är det helg och den ser jag fram emot.
Hoppas ni får ett fint veckoslut.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Ibland räcker tiden helt enkelt inte till...

På mornarna dricker jag alltid te när jag är hemma. På hotell blir det kaffe. Vet inte riktigt varför, men så är det :-)

Visst är det trevligast att resa tillsammans med någon/några. Då kan man dela upplevelserna på plats och minnena efteråt :-)

Pretty Woman hör till mina favoritfilmer också :-)

Snyggt flätad selfie!

2 Anna i Portugal:

Älskar Pretty Woman! Aldrig ens hört talas om Rambutan, den får jag googla.

3 Ditte:

Vad roligt att du har "hoppat på" Klimaktreiehäxans selfie. Jätteroligt att läsa dina svar och flera kunde stämt in på mig om bokstäverna passat. Inte minst Pretty Women , Nyheterna, att allt blir som vanligt. Rambutan har jag ätit många av både i Thailand och i Kina. Så god.
Lycka till med nya jobbet.

Kommentera här: