Sol och bad

Vi har varit på östkusten ett par dagar, närmare bestämt mellan Västervik och Valdemarsvik.
Vädret och sällskapet  har varit på topp.
 
(null)
 
(null)
Det var ganska länge sedan jag badade i Östersjön men nu i helgen kunde jag inte låta bli. Lagom varmt och med en blandning av sött och salt gjorde badet njutbart. Jag är uppvuxen i Karlskrona och just det bräckta vattnet gillar jag bäst.
Salthalten i bräckt vatten ligger mellan 0,05 och 3 %. Östersjöns salthalt varierar rejält, uppe i Bottenviken är den bara några promille.
 
(null)
De här bägge sjökaptenerna var helgens värdpar.
Maken och jag tackar för en mycket trevlig helg.

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Underbart med bad, salta, bräckta, pool eller sjö - spelar ingen roll, badandet i sig är viktigast :) Härligt att få åka ut med en båt och få njuta av havsluften ordentligt.

Svar: Håller med dig, jag badar också gärna, lite varstans 😀
Anette

2 Ditte:

Så sköna dagar! Och att vistas på och vid havet är ju en ynnest.Är ju så speciellt.
Önskar dig nu en bra start på augusti och en riktigt fin månad.

Svar: Härligt att det är sommar ett tag till 😀
Anette

3 Veiken:

När vädret är som bäst finns det inte som slår Sverige! Visst är jag jävig, men så är det!
Jag tillhör också den delen av mänskligheten som älskar att vara vid vatten. Badar ogärna i insjöar, men hav är top noch!

Svar: Det finns många vackra platser vid olika vattendrag. En sjö i Italien eller Schweiz kan vara underbart vacker.Jag badar i alla sorters vatten men tycker att det bräckta är skönast, beror nog på att jag är uppvuxen vid Östersjön.
Anette

Kommentera här: