Ordlek

Jag hakar väldigt sällan på bloggtrender men härom dagen läste jag hos detta hos Ditte:

"Igår publicerade bloggvännen Aina Bergvall/ "Klimakteriehäxan" en liten ordlek som hon kallade för  SELFIE. Men det handlar inte om ett foto i sig utan mer om en bild man får skapa inuti huvudet efter att ha läst svaren i en frågekedja. En kedja blir det eftersom varje svar ska börja på den sista bokstaven i föregående svar".

Jag tyckte om idéen och här kommer mitt bidrag.

1. Efternamn: Hjelmberg, jag är född Hjelmberg och kommer alltid att heta så.

2. Blomma: Garderobsblomma, inte mycket till blomma men en tålig växt för oss utan gröna fingrar.

3. En flicka du känner:  Agnes. Min fina goa brorsdotter som är så lätt att tycka om.

4. Favoriträtt:  Spagetti Carbonara, en av minafavoriträtter. Det finns många andra goda såser som passar till 
spagetti.

5. Barnbok: Alla vi barn i  Bullerbyn. En klassiker som mina föräldrar läste för mig som barn och som våra döttrar såg 
som tv-serie på 90-talet.

6. Något du aldrig tar på dig: Nätstrumpor. Fult, tycker jag.
 
7. Låt du inte glömmer:  Romeo and Juliet med Dire Straits, skriven av Mike Knopfler. Vilken låt!!!

8. Mat du gillar:  Tapas, hur gott är inte det?

9. En grej från balkongen: Vår soffgrupp eller egentligen loungegrupp som vi har på terrassen i 
Olivetta.  Älskar att hänga där, både morgon och kväll.
 
(null)
 
(null)
 
10. En plats du vill besöka:  Portugal. Vill åka dit och spela golf och jättegärna besöka Lissabon.

11. Sömnknep: Lyssna, gärna på ljudbok. Det fungerar precis lika bra som en godnattsaga.
 
(null)
 
12. Lyssnar gärna på: Allt. Musik, poddar, radio, ljudböcker mm.
 
Kanke fick ni veta något nytt om mig, om inte så var det i alla fall en rolig utmaning.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emma, Sol som sol? :

Soffloungegruppen blir jag avis på! Er soffa är så lång så man borde kunna ligga och slumra i den. Jag får vika ihop mig för att få plats i vår lilla soffa, men det är härligt att ta sig en siesta där när det behövs. Sedan får man veckla ut sig igen...

Svar: Visst går det att ligga på soffan, raklång. Nackdelen är färgen, den blir lätt solkig. Fördelen med din är att du kan använda den året runt, nästan varje dag, det är jag avis på 😉
Anette

2 Ama de casa:

Verkligen en fin grupp (vilket "förnamn" den nu än har ;-) ). Utsikten är det ju inget fel på den heller.

Håller med dig fullständigt angående tapas :-D

Rolig utmaning med kluriga svar!

3 Anna i Portugal:

Dire Straits - älskar deras låtar, tack för påminnelsen, min sparade musik raderades när jag bytte land i Apple. ID.
Välkommen till Portugal, kan verkligen rekommendera Lissabon. Har en hel del inlägg om den staden på min blogg :D

Svar: Bra med bloggvänner, man kan få få många tips och råd .
Anette

4 Maria - Wikers Liv:

Vilken kul grej! :) Det var länge sedan jag såg sådana där utmaningar i bloggvärlden. Vanligare "förr" innan de flesta bloggare blev influencers... ;)
Vilken galet härlig uteplats där på er fina balkong! Men skulle inte trivas där och vilja hänga både morgon och kväll!
Ha det gott!
//Maria

Svar: Läste att du planerar att byta bloggportal, bra tycker jag som har stora problem med att kommentera hos dig.Tyvärr verkar de flesta portaler ha något negativt. Blogg.se är full med ful reklam som man inte kan styra över. Hoppas du hittar en bra plats att blogga från.
Anette

5 Ditte:

Vad roligt att du hängde på och läsa dina svar och intressant att få veta mer om dig. Har ju följt med dig ganska länge och uppskattar det verkligen. Och visst är det en utmaning att försöka få bokstäverna att passa in så att det hyfsat stämmer med en själv.
Förstår att du gärna sitter här på den italienska terrassen. Absolut lockande och loungegruppen är så fin. Sen tillkommer ju utsikten. Vacker.
Ha det gott!

6 Klimakteriehäxan:

Oj, den balkongen!!! Helt underbar!
Spaghetti Carbonara är en klar favorit på tallriken.

7 Lena i Wales och Spanien:

Den leken verkar kul, många som hakat på den.
Så fint ni har det i Italien, ett litet paradis.
Ha det bra!

8 Bland Kastruller och Vinglas :

Kul lista. Började med jag eter Persson vilket jag inte vill heta förevigt ( min fd mans namn)...Nejlika är jag inte förtjusti...
Det funkade ett tag sen blev det svårt. Romeo och Julis är superbra låt..valde själv Rosalie med Thin Lizzy.
Lissabon är en super trevlig stad. men man måste ha promenadvänliga skor. Långa backa. höga trappor och mycket vandrande. Har gjort två inlägg om bår tur till Lissabon
Kram Kajsa

9 Agnes H:

Stora kramar från göteborg, längtar efter er!<3

Svar: Hoppas vi ses snart ❤️
Anette

Kommentera här: