Ännu en selfie

Att ta en selfie är bland det svåraste jag vet. Jag blir mig inte lik och ser bara tillgjord ut, inte särskilt smickrande. Att skriva en selfie, i form av en ordlek, är något som passar mig mycket bättre. Därför hänger jag på Klimakterihäxans utmaning även denna vecka.

1. Där har jag bott: Bangkok, denna underbart, röriga, myllrande stora stad, fylld av kontraster, var min hemstad under fem år. 2014-2019 bodde maken och jag i Thailands huvudstad.

 
2. Känsla: Kärlek, förstås. Störst av alla känslor.

3. Bärs: Keps, ingen favorit men lite av ett måste på varma, soliga golfbanor.

4. Smycke: Strass, kanske inget jag har numera bär men på min "storhetstid" det glada 80-talet då hade jag strass både här och där.

5. Trevlig vrå hemmavid: Säng, säng, säng. Gud vad det är skönt att krypa ner under täcket när  kvällen kommer.

6. Fågel: Gök. Det är så härligt att sova med öppet fönster. I maj-juni hör vi göken varje morgon och att vakna till honom är en bra start på dagen.

7. Bästa plagget: Klänning. Under åren i Thailand började jag uppskatta detta plagg. I hett klimat är det skönt med en lätt och luftig klädsel.

 
 8. Hörvärt: Gasoline, eller som den egentligen heter, Cat people. Man minns väl bäst orden "putting out the fire with gasoline". Låten med David Bowie.

9. På fötterna: Espadrillos, hmm, eventuellt. Ecco, har ett par golfskor och ett par pumps från Ecco Här blev det klurigt för mig.

10. Sött: Satsumas, söta och syrliga, bra kombo.

11. Viktig accessoar: Scarf. Om håret, halsen och till och med runt midjan. Snyggt!

12. Idol: Fadime. Den unga, kloka och enormt modiga kvinna som blivit en symbol för hedersrelaterat våld. 

Det var inte helt lätt att få till följden i veckans utmaning. Jag blev allt tvungen att skarva lite 😉

 

 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Kluriga frågor med kluriga svar :-) Vilken jättefin klänningsbild på dig!

Svar: Man får allt fundera lite innan man hittar svaren men kul är det. Tack, jag gillar färgen på klänningen. Den är köpt på en badort för 150 THB som just då var det samma som 30 svenska kronor. Ett av mina bästa köp 😂
Anette

2 Klimakteriehäxan:

Jättekul att läsa dina svar - kan instämma i de flesta, men jag har aldrig varit i Bangkok. Och vilken snygg klänning!

Svar: Klurigt men kul. Roligt också att läsa andras svar. 😀
Anette

3 Ditte:

Väldigt roligt att läsa dina svar. Och bilden med dig i den blå klänningen här på stranden är så fin.
Bangkok! En så häftig stad! Har aldrig bott därmed vistats där en del. (Var här första gången 1980)
Instämmer helt i att det var klurigare denna vecka. Men en rolig utmaning är det.
Ha det gott

Svar: Klurigt var det verkligen. Man vill ju ändå få till svar så nära sanningen man kan. Du löste det suveränt, som alltid 🤗
Anette

Kommentera här: