Stråket

 
(null)
Här höll jag till förra helgen. Maken var på vift och själv passade jag på att titta till familjen i Stockholm.
Buss, tåg och tunnelbana tog  mig snabbt och enkelt från villan i Linköping till lägenheten i Solna. Restiden är, om allt klaffar, lite drygt två timmar, från dörr till dörr.
 
(null)
Bilderna är hämtade från mäklaren som förmedlade vår lägenhet. Jag har ännu inte varit här under vår eller sommar men det ska bli trevligt. Jag tog inga bilder i närområdet, mest beroende på att vädret inte lockade till fotografering. Egentligen var det vintervitt och vackert men jag blev ändå inte sugen på att fota.
 
Vi bor inte precis vid Stråket men väldigt nära. De gamla husen i området är helt fantastiskt vackra.
Jag ser fram emot att spendera mer tid här och i Stockholm framöver. 
 
Helgen som precis lider mot sitt slut har ägnats åt vila och rekreation. Både maken och jag var i behov av avkoppling. Vi har motionerat lite och försökt vara utomhus, vädret blev mycket bättre i slutet av veckan. Dessutom har jag nu försått tomater och hänglobelia.
Vad hittade ni på i helgen? 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Vilken fantastisk utsikt! :-)
Lät som en skön helg. Här har vi bland annat varit på födelsedagskalas och gått på en av alla marknader vi har runt omkring i närområdet.

Ha en braig start på veckan!

Svar: Visst är det en fin vy men den är inte vår. Bilden är nog tagen med drönare.
Din helg verkar också varit bra 😊
Anette

2 anna i Portugal:

Drönare kan verkligen ge fina bilder! I helgen hade vi besök av vänner så det blev utflykt och väldigt mysiga samtal.

3 Ditte:

Vad roligt! Förstår att ni ser fram emot att utforska dessa för er nya trakter. Solna har ås mycket. Stråket är för mig ganska välkända trakter eftersom jag bott i Solna från 1959 -1970 och sedan buffé mina föräldrar här fram till 2005.

Svar: Närheten och att det är så enkelt att ta sig in till Stockholm är det allra bästa. Att kunna umgås med döttrarna på ett enkelt och smidigt sätt är ju huvudanledningen till att vi införskaffat ett litet boende i Solna. Att Solna är så trevligt visste vi inte riktigt men våra flickor hade koll.
Anette

Kommentera här: