Nytt försök

Jag har under de senaste veckorna missat de kluriga utmaningar som  Klimakteriehäxan gett oss som ogillar bild-selfies.
I kväll har jag tid över och gör därför ett försök i veckans utmaning. 
I länken nedan hittar du reglerna för utmaningen.
http://klimakteriehaxan.blogspot.com/
 
1. Morgonvana: Egentid. Att vara den i hushållet som stiger upp först kan vara väldigt skönt, men inte alltid. Ibland är det också skönt    att ligga kvar när den/de övriga är uppe med tuppen. Egentid på olika sätt.
 
2. Djur: Delfin. Dessa smäckra, smidiga och kloka fiskar. Jag har faktiskt sett rosa delfiner i Asien.
 
3. Ost: Norins ost, ingen ostsort men Linköpings bästa ostaffär. Drivs sedan 1931 och nu av 3:e generationen.
 
4. Sällskapsspel: Trivial Pursuit, kunskapsspelens kunskapsspel. 
 
5. Dricker aldrig: Tequila. Efter en tuff mexikansk fest i slutet på 80-talet är detta en dryck jag inte klarar av, inte ens 35 år senare.
 
6. Litterär person: August Strindberg, en gigant inom svensk litteratur. Det skulle vara intressant att få träffa honom men förmodligen hade jag varit livrädd under mötet.
 
7. Njutbart: Gosa, det kan man göra på många olika sätt. 
 
8. Äter gärna: Antipasto, goda smårätter innan maten. Alltid lika gott.
 
 
9.  Dans: Ogärna. Usch vad tråkigt det låter men sanningen är att jag inte är dansant. Visst kan det vara kul när man är med vänner och stämningen är på topp men jag känner mig tyvärr ofta obekväm 😞
 
10. Beatles hit: All you need is love. Kanske inte gruppens bästa låt men budskapet är bra.
 
11 Vid datorn: E-mail. Mycket kommunikation sker numera via E-post.
 
12. Tv-serie: Law and order, en riktig långkörare för oss som gillar att se brottslingar åka fast.
 
Tja, så här blev mitt bidrag denna "alla hjärtans dag".
Hoppas ni haft en fin dag.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Snyggt flätad selfie! :-)

Men du... Delfiner är inte fiskar, dom är däggdjur. F'låt, djurvårdaren i mig kunde inte låta bli att påpeka detta ;-)

Svar: Hahaha, väntade på den kommentaren. Hoppades ingen skulle tänka på det men du är ju proffs.
Anette

2 Gerd:

Kul att läsa! Jag äter också gärna antipasti och vill gosa!

3 Paula:

Jag sällar mig till skaran som gärna gosar,helst med min lilla vovve.

4 Lena i Wales och Spanien:

Kul läsning, men inte lätt att få ihop!
Ha det bra!

5 Ditte:

Vad roligt att läsa dina svar och likaså att du också hänger på Klimakteriehäxas ordselfie.
Du fick ju ihop det jättebra.
Kände igen mig i flera av dina svar även om bokstäverna inte stämde hos mig för att få till dem.
Bra jobbat!

Svar: Tack, det samma. Beroende av vilka ord man börjar med blir fortsättningen styrd åt ett håll. Jag tyckte att flera av dina ord även passade på mig. 😀
Anette

6 Veiken:

Jag läste din selfie med ett leende på läpparna.
Punk 5. Jag har också varit i Mexico - övriga ord överflödiga! :)

Kommentera här: