Välbesökt julmarknad

Så har redan andra advent passerat och det i rask takt.
Maken och jag bilade till Stockholm i fredags eftermiddag. 
Där blev det förstås en del gosande med barnbarnet och umgänge med barnen.
Vi hann också med ett par julmarknader. Den ena var egentligen ingen julmarknad men när jag läste på deras hemsida lät det som en trevlig utflykt att göra. Jag behövde minimera mitt gående samtidigt som det skulle passa en småbarnsfamilj med vagn.
Valet föll på Rosendal ute på Djurgården.
Av olika skäl blev det ingen vidare succé så efter en stund drog vi vidare till Vasastan där vi åt lunch.
 
Vi gjorde ett nytt försök, vi ville gärna bevista en julig marknad.
På söndagen gick vi den korta promenaden till Gamla Filmstaden. Vi mötte upp ytterligare en barnfamilj, en kvartett med två små barn och en tvillingvagn. Vi blev alltså ett sällskap på sju vuxna, tre barn och två barnvagnar. Inte så smidigt.
Julmarknaden i Råsunda var välbesökt, väldigt mysig men ack så trångt. 
Inte heller där blev vi särskilt långvariga, tyvärr.
 
Längs med Råsundavägen vallfärdade folk och vi förstod tidigt att vi inte skulle bli ensamma.
 
Det blev varken brända mandlar, saffransvåfflor med lingongrädde eller en slät kopp kaffe, köerna var för långa.
Ingen av oss shoppade heller. Jag hade tänkt göra vissa inköp men det var svårt att ens se vad som fanns i de olika stånden.
Efter några år då julmarknader legat i träda verkade det nu som att alla ville ut i kylan och mysträngas.
 
Barnen som var tillräckligt stora att önska sig klappar köade till tomten för att lämna sina önskelistor.
 
Här har jag lyckats ta mig fram till ett godisstånd men avstod inköp.
 
Lilleman och hans bägge kompisar hade det skönt i sina vagnar. Visst blir man lite avundsjuk, tänk att få sitta så här och låta sig köras runt bland folk.
 
Om knappt två veckor är det dags för en ny resa till huvudstaden. Då kommer den lille att spela huvudrollen i kyrkan.
Han har fått programmet och ska bara genrepa först sen är han förhoppningsvis redo.
 
 

Kommentarer:

1 Anette:

Test

Svar: Nu verkar kommentarsfältet fungera igen 😀
Anette

2 Ditte:

Tack! Hoppas! Men jag gör ett försök.
Inga av dina bilder kom med men jag läser texten och kan föreställa mig dem.
Nej, julmarknader med barnvagn är nog ingen större "hit" och de små barnen har nog ingen större glädje av dem heller.
Men fint att ni kunde ses och det är ju viktigast. Roligt med lilleman i huvudrollen där i kyrkan.
Önskar dig en bra vecka.

Svar: Strulet med kommentarer mm beror på att blogg.se flyttar sina servrar. Förhoppningsvis är det snart klart och allt funkar igen. Nya inlägg från mig väntar tills allt är ok.Ha det gott 🤗
Anette

3 Malin:

Trevligt inlägg, tyvärr ser jag inte dina bilder. Det kanske beror på serverbytet.

4 Ditte:

Läste igen! Och roligt att nu se dina fina bilder.
Önskar dig en trevlig helg.

Svar: Jag hoppas att serverflytten är helt klar nu, det tog tydligen lite tid.Trevlig helg till dig också 😀
Anette

5 Anki:

Fina bilder från era olika julmarknadsbesök ... och de var verkligen välbesökta. Jag var på julmarknaden som fanns i Finspångs centrum igår ... ganska lagom med både stånd och människor :)

6 Lena i Wales och Spanien:

Barnbarnsmys, det är toppen det.
Så gullig!
Jag har besökt en trevlig julmarknad i min hemort, mycket folk, men trots allt inte så trångt och fördelaktigt att det var på hemmaplan.
Trevlig advent!

Kommentera här: