Arbete, AW och avkopplande aktiviteter

En arbetsam arbetsvecka men med trevlig AW och som avslutades med avkoppling, är till ända.
Helgen var trots en del att göra väldigt skön och vilsam, precis vad jag behövde.
 
 
 
Vinterbelysningen i city är mycket mindre i år men ändå vacker.
 
I torsdags träffades jag och mina närmaste kollegor på stan efter jobbet. Vi är ett litet gäng med bra sammanhållning.
Det är viktigt att umgås och ha roligt tillsammans, det gör arbetslivet så mycket bättre.
Jag tänker att vi under våren ska hitta på lite roliga saker tillsammans. 
Hur gör ni? Umgås ni med era arbetskamrater på fritiden?
 
Nu är köttbullarna färdiga, de flesta paket inslagna, det tredje ljuset tänt och snön ligger vit och fin, förhoppningsvis blir den kvar ett tag.
Vintern har kopplat ett grepp om landet, julen närmar sig och det känns bra.
Innan vi ska fira jul ska en viss liten pojke döpas. om en vecka är det dags. 

Den lilla dopgåvan var inte helt lätt att slå in. Jag är inte nöjd med förpackningen men innehållet är desto bättre.
Vi (morfar, moster och jag ) hoppas förstås att Lilleman med tiden kommer att uppskatta den.

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Fina ljusdekorationer! Skönt med en avkopplande helg. Nu blir jag nyfiken på paketets innehåll :)

Svar: Kan tyvärr inte avslöja det nu och här. Du får vänta och se till efter dopet 😀
Anette

2 Ditte:

Vad trevligt! Och att ha arbetskamrater en trivs med och även träffar utanför arbetet är viktigt tycker jag. Några av mina allra bästa vänner har jag träffat på arbetsplatser och en del har jag haft kontakt med sedan början av 70-talet. Så roligt.
Så roligt med dop! Förstår att det blir en fint och högtidligt. Spännande med presenten.
Önskar dig en fin fortsatt vecka.

Kommentera här: