Svårt att bara gå förbi

När jag är på stan och spanar in olika butiker har jag svårt att passera en Newbiebutik. Varumärket ingår i Kappahls koncern.
Förutom barnkläder handlar jag numera annars sällan på Kappahl.
Annat var det på 80-talet då jag faktiskt gick mannekäng för dem på en modevisning i Karlskrona, nåja det var väldigt länge sedan.
 
 Att handla barnkläder är så mycket roligare än att handla till mig själv.
 
Här nedan ser ni senaste inköpet. 
 
Lilleman ska matcha morfar som har en likadan fast en många gånger större variant.
Jag tror att de kommer att bli så söta ihop. 
Tanken är att vi ska ses i helgen som kommer. Det blir nog den enda turen till Stockholm under september för den kommande månaden är liksom fullbokad med roligheter.
Idag är det ju sommarens sista dag, i alla fall enligt almanackan, och nu gäller det att förgylla mörkret som väntar.
 
Har ni några roliga planer inför hösten? Eller några tips på att göra den roligare och kanske lite ljusare.
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Jag är ingen shoppare, men just barnkläder är alldeles för lätt att spendera pengar på :) En tur till Italien i höst kanske?

Svar: Ja, en resa till Italien finns med i planerna men innan dess ska jag göra lite annat.
Anette

2 Malin:

Att planera något roligt som en resa eller en fest, det gör att jag har nåt roligt att se framemot.
Vad ska du/ ni göra i september?
Inverkar ha en hel del på gång.

Svar: Vi har lite resor planerade. Ett par korta och en till Italien.Visst är det trevligt att planera och längta.
Anette

3 Ditte:

Visst är det roligt att titta efter barnkläder! Och märket "Newbie" köpte vi också mycket av. Bra kvalité och ok priser. Och barn växer ju så fort.
Trevligt med en tur till huvudstaden.
Här finns en del planer för hösten men prio ett är att jag ska få en tid på smärtkliniken på St. Görans sjukhus för min rygg.


Svar: Hoppas verkligen att din ryggvärk ger sig. Att ha ont måste vara jättejobbigt.Kul att du har lite planer, du har väl alltid något på gång 😀
Anette

Kommentera här: