Solokvist

Sedan Evelina lämnade mig i söndags har jag varit mol allena här hemma. På jobbet har jag förstås folk runt mig. Kollegor, nyanställd personal som ska utbildas samt studenter finns dagtid i min närhet.
På kvällarna har jag roat mig med padel och golf.
(null)
Fredagkvällens runda skulle spelats med en kvinna med ungefär samma handicap som jag men efter att hon avbokat såg jag ut att bli själv i bollen. Strax innan utslag dök en ung man med lågt handicap upp på tee. Jag kände en viss oro för att han skulle tycka att rundan blev i tråkigaste laget men vi hade det faktiskt riktigt trevligt.
 
Nu har jag haft en fin och solig morgonstund för mig själv.
Kaffe, korsord och vila. Runt lunchtid kommer maken tillbaka hem vilket är efterlängtat.
I helgen har jag alltså sällskap igen, härligt! Han lär vara ganska trött och jetlaggad efter resan så vi lkommer att behöva ta det lugnt.
Lite spända kommer vi naturligtvis att vara, vi går ju faktiskt i väntans tider 🫄🏻
Den lilles ankomst var beräknad till igår.
Vi längtar så efter att få träffa honom.
 
Hoppas att ni får en trevlig valborgsmässoafton 🤗
 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Lite egentid är ju inte fel, men ibland kan det bli för mycket av det goda, skönt att du får sällsis hemmavid igen nu :-)

Hoppas väntans tid är över snart och att ni får en fin valborgshelg!

2 Lena i Wales och Spanien:

Skönt med lite egentid.
Spännande med väntans tider.
Hoppas du fick en fin Valborg och en fin 1:a maj!

3 Maria:

Väntans tider... inget är väl som väntans tider, så spännande! :)Så härligt med nytt liv och nytt hopp för framtiden. Kanske har den lille gjort entré under helgen? ;) :)

Tack för omtanken vid min pappas bortgång. Jag vill inte gå in på det närmre, men syskonskaror ser så olika ut, och det är tyvärr inte alltid man är hårt sammansvetsade...

Hoppas du får en fin dag!
/Maria

4 Ditte:

Egentid gillar jag också men bra med en kombination av det mer sociala känns också fint.
Tycker du varvat det bra med lite av varje.
Trevligt med maken som kommer hem igen.
Spännande med väntans tider och väntan känns ju förstås extra lång nu när det snart är dags.

Kommentera här: