Glad påsk

Då var det dags för en tur med kvasten igen.
Så här under "stilla veckan" är häxorna extra mycket på hugget. Värst är de/vi idag, dymmelonsdagen. Idag har jag lärt 14 unga BMA-studenter att tappa någon på blod. För det hade jag nog kunnat bli kallad häxa för några hundra år sedan.
Var försiktiga och se upp!!! 
Vi häxor finns lite överallt.
Skämt åsido, jag hoppas ni kan vila, äta och umgås under påskledigheten.  
Vet ni förresten hur mycket ägg vi svenskar äter under påskveckan?
50 miljoner och tro det eller ej, på påskaftons kväll får vi, hör och häpna, i oss 6 miljoner ägg i timmen. Jisses.
 
(null)
De här vackra och mycket goda äggen fick jag för ett tag sedan av en tidigare arbetskamrat. Värpta av hennes höns.
 
Nä, nu är det hög tid för avfärd.
 
Vi får se vart kvasten tar mig i år, den har nämligen lovat mig en trevlig tur.
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Vilka vackra ägg - fina färger :-)
Jag har moderniserat mig och tar dammsugaren istället för kvasten, men målet är som vanligt Blåkulla :-D

GLAD PÅSK!

Svar: Du är en betydligt modernare häxa än jag 🤗
Anette

2 Lena i Wales och Spanien:

Jag är också snart på väg på kvasten. Hoppas vi ses!
Glad påsk!

Svar: Härligt 🤗
Anette

3 Bland Kastruller och Vinglas :

Fina ägg och dessutom de allra bästa. Påsken firas nog med trädgårdsarbete, städning av stuga och kanske en bit grillat.
Kram Kajsa

Svar: Det låter som en bra påsk.Ha det så fint 🤗
Anette

4 Ditte:

Vilka vackra ägg! Kan tänka mig att de även var goda att förtära.
Så trevligt med en resa med kvasten och inte minst om den lovat bjuda på en fin sådan.
Kanske vi ses?
Önskar dig en riktigt fin påsk.

Kommentera här: