Babyshower

I helgen var jag för första gången på en babyshower. 
Vet ni vad det är? Kanske har ni varit med på en? Själv fick jag höra mig för och läsa på. 
 
Från början var det en amerikansk företeelse, som senaste tiden blivit vanlig även här. Syftet var att den blivande mamman skulle få en liten föräldrautbildning. Numera är det mest en trevlig tillställning med tilltugg, lite lekar och andra trevligheter som den gravida kvinnan överraskas med. Hon ska också överösas (duschas) med presenter, därav namnet. Oftast får hon  "bra ha grejer" som behövs när barnet fötts. 
 
(null)
Här ser ni den glada och överraskade blivande modern.
Hennes syster och hennes bästa väninna hade jobbat bra med att fixa pynt, mat och annat som hör till. 
Det var en trevlig fest och för egen del var det kul att träffa hennes kollegor och andra vänner. Några har jag träffat tidigare men de flesta var helt nya för mig. Det verkar finnas gott om presumtiva barnvakter.

Helgen blev verkligen lyckad och nu är jag tillbaka i Linköping igen. Maken är på resa så det blir en vecka som gräsänka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Såg ut att vara en trevlig tillställning med en himla massa godsaker :-)

Ha en fin start på veckan!

2 Malin:

Det verkar trevligt med babyshower, jag har aldrig varit med på någon. Vem vet kanske det blir av nån gång.
Fin gravid dotter du har.

3 Lena i Wales och Spanien:

Jag har bara sett dessa shower i amerikanska filmer, men inte medverkat i någon.
Maten ser god och frestande ut.
Ha det bra!

4 Ditte:

Vad trevligt! Och vilken vacker blivande mamma.
Har läst om "babyshower" men inte riktigt förstått det hela och inte varit med om någon. Tror inte alls det var aktuellt 2010 och 2013 var dags för våra barnbarn att komma till världen.
Spännande och väldigt roligt för er att snart bli morföräldrar.Gläds med er.

Svar: Nu längtar vi ordentligt, egentligen kan det ske när som helst men bäst är det om bebisen dröjer ett par veckor till.Det ska bli så himla mysigt, kul och spännande.
Anette

Kommentera här: