Tankeställare

Ibland får man en varning om att livet är skört.
En påminnelse om att vi ska vara rädda om varandra och inte ta livet för givet.
Att vi bör ta vara på de fina stunderna.
 
(null)
En dag med vackert väder kan definitivt förgylla tillvaron, särskilt efter en tid med tråkväder.
 
Att njuta av livet är viktigt. Både smått och stort kan göra en glad och lycklig.
Det är lätt att glömma, att man bara kör på och fokuserar på fel saker. 
Jag gör ofta så, tyvärr. Jag längtar gärna framåt och lever inte i nuet.
Nu tänker jag bli bättre på att vara i stunden, stanna upp och njuta.
Jag har så mycket att vara glad och nöjd över, så många nära och kära att vara rädd om och som kan behöva min uppskattning, omtanke och kärlek.
Alla behöver vi stöttning och hjälp emellanåt.
Ibland kan hjälpen vara livsavgörande. Kanske räcker det med att lyssna på någon som inte mår bra, kanske behövs det praktisk hjälp eller kraftigare åtgärder.
 
(null)
Om några veckor ska vi ha vår årliga HLR-övning på jobbet. Det känns bra att få den genomgången regelbundet. Förhoppningsvis handlar jag korrekt om olyckan är framme.
Kan ni göra hjärtkompressioner och inblåsningar om det skulle bli nödvändigt?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Jag försöker leva så gott det går i nuet, men tittar även framåt. Lite nostalgisk blir jag också ibland så jag tittar nog åt alla håll :-)

HLR begriper jag rent principiellt, men har inte haft nån övning sen skoltiden...

2 Biggeros:

Väldigt bra skrivet och mycket viktigt att inte ta förgäves både varandra och livet. HLR har jag lärt mig en gång i tiden men borde kanske uppdatera mig. Väldigt viktigt att kunna grunderna om man behöver utöva första hjälpen i framtiden. Ha det gott <3

3 Veiken:

Så bra skrivet och tänkvärt. Det är lätt att glömma att det finns ett NU.
Tyvärr är jag nog rätt dålig på HLR, men någor måsta man göra om man hamnar mitt i en situation!
Njut av dagen! September är här!

4 Ditte:

Så viktigt det du skriver och väldigt tänkvärt. Visst är det så att man ofta är en bit fram i tankarna .
Vad gäller HLR så kan jag. Har gått några kurser och även testat rent praktiskt i ett par situationer.

Kommentera här: