Ljust, luftigt och högt i tak

Så kan man beskriva översta planet på vårt sommarhus.
 
Eller hur?
 
Etapp tre av renoveringen är igång på allvar.
Viss del av arbetet gjordes i somras när vi fanns på plats men nu är det större jobb som pågår.
Byte av tak, som höll på att ramla in, på den senast införskaffade delen är nu på gång.
 
(null)
 
(null)
Den "nya" cantinan har försetts med järnstag för att förhindra att husets väggar rör på sig.
Cantinan har bara ett litet fönster och den kommer aldrig att bli särskilt ljus men jag har en idé om hur det kan se ut när det är klart.
Vi har redan två bra förråd så jag tänker att vi kan nyttja det här till annat.
 
(null)
Den här bilden fick jag upp på ett italienskt instagramkonto. Visst är det läckert!
Denna känsla skulle jag vilja få till. Sen kan vi sitta här och äta och dricka vin med levande ljus när vädret inte lockar till utomhusmåltider.
 
Det här projektet är så himla kul, nästan roligare än när vi först köpte, för drygt tretton år sedan.
Vi kommer att få fler bilder under arbetets gång. Vill ni se mer?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Lena i Wales och Spanien:

Klart vi vill se mer!!! Jättekul att se.
Skön helg!

Svar: Kul, då kommer det snart mer.Önskar dig också en fin och skön helg.
Anette

2 Biggeros:

Såkkart att jag vill se mer. Så spännande med både nybygge och renovering. Ha det gott och trevlig helg
Kram <3

Svar: Kul att också du vill se mer 😀
Trevlig fortsättning på helgen.
Anette

3 Malin:

Jag vill se mer bilder. De här inläggen är min favoritläsning 😊

Svar: Vad roligt, det kommer snart mer 😀
Anette

4 Ama de casa:

Klart jag vill se mer! Fast jag blir lite matt när jag ser det - inte så lite jobb där... :-)

Svar: Jättemycket jobb men tack och lov finns det bra hantverkare.
Anette

5 Ditte:

Så roligt! Vilket projekt! Men ni verkar ha duktiga hantverkare som kan sin sak och det är ju verkligen värdefullt. Härlig bild! Och jag vill gärna se mer.Och vilket boende detta är. Helt fantastiskt!

Svar: Kul att du gillar vårt hus. Hantverkarna har hjälpt oss tidigare och vi hoppas och tror att det ska bli bra även denna gång.
Anette

6 Thomas:

Helt klart intressant att följa den här typen av renoveringar.
Lycka till!

Svar: Tack, det kan behövas.
Anette

7 Maria - Wikers Liv:

Klart jag vill se mer! =)
Spännande och lite "annorlunda" projekt, om man får säga så. :)
Den där känslan du vill få till, kommer säkert bli hur mysigt som helst!
/Maria

Kommentera här: