Arbetsglädje

Att ha roligt på jobbet är väldigt viktigt. Hur seriöst ens jobb än är så måste glädjen finnas.
Jag kan sakna allt kul jag haft med arbetskamrater genom åren. Jag har alltid trivts på mina arbetsplatser och vi har alltid haft roligt.
Kolla in bilderna nedan, de är inte av bästa kvalité men glädjen kan ni nog se.
 
Här är vi på väg till en hippiefest i Västerås.
 
Här spelar vi in en inbjudan till 2013 års personalfest med temat film och filmstjärnor.
 
Jag och min kollega Agneta poserar med Anne Lundberg (antikrundan) på vår cirkusfest.
 
Ett år gjorde vår lilla grupp ett julkort som vi skickade till våra kollegor runt om i Östergötland.
 
Vill du se en musikvideo som vi gjorde några år innan jag flyttade till Bangkok?
Den gjordes inför en stor konferens vi var värdar för.
Följ länken HÄR till YouTube så kan du se den glada filmen från vårat lab.
 
Det här vara bara en liten del av fester och roligheter, allt ska nog inte visas 😉
 
Nu börjar jag känna mina nya kollegor närmare och trivs bättre och bättre.
Arbetsplatsen är av naturliga skäl tystare och lugnare än min förra.
Eftersom vi har fullt upp med patienter och gör bl.a EEG i olika varianter, ibland ska patienten sova, måste ljudnivån vara lägre och stämningen mer rogivande.
 
Snart är helgen slut och det är måndagmorgon. Förhoppningsvis går vi en glädjefylld vecka till mötes.

Kommentarer:

1 Emma, Sol som sol?:

Haha, vilken underbar video! Och skönt att höra att det känns bättre med jobbet nu.

Svar: Ja, det blir säkert bra här också.
Anette

2 Ama de casa:

Haha! Underbar film och vilka härliga kollegor du har jobbat med! Skönt att det börjat kännas bättre på nya jobbet också :-)

3 Ditte:

Att ha roligt på jobbet är ju så viktigt. Och dessa bilder och din härliga video är ju tydliga exempel på detta. Funderade på mitt långa yrkesliv och måste tillstå att jag haft väldigt roligt på de jobb jag haft. Jodå, fortfarande. Resejobbet är så roligt.
Men jag kan förstå att det här varit lite segt att komma in i de nya arbetsuppgifterna med många nya kollegor. Och du hade ju dina roliga år i Bangkok i färskt minne. Och de roliga minnnena har du med dig för alltid. Nog så viktigt.

Svar: Så sant minnena har man kvar och de är många och roliga.Härligt att du fortsätter jobba och ha kul. Du är en sann förebild på många sätt.
Anette

Kommentera här: