Vanlig förkylning

Mitt covid-test var negativt och ibland är negativt positivt.
I vår region ska vi i personalen testa oss, med PCR, när vi har förkylningssymtom. 
Det gjorde jag i går morse och som sagt det var negativt, som jag trodde.
Jag hade covid i början av sommaren och då mådde jag så mycket sämre.
Den nuvarande infektionen känns mer som en "vanlig förkylning" men man kan ju inte veta säkert.
 
(null)
Jag skryter alltid om att min immunförsvar är ovanligt bra men nu har jag faktiskt varit krasslig tre gånger på tio månader.
Det var nog ett halvår sedan jag regelbundet tog mina morgonshots på ingefära och tror att det är hög tid för ett storkok. En hutt varje morgon tros vara stärkande.
Åtminstone kan tron försätta berg och man ska inte förakta placeboeffekten.
 
 
 

Kommentarer:

1 Bland Kastruller och Vinglas :

Ingefära är ju så grymt och Ingefärsshotarna är bra. När jag är krasslig gör jag ingefärs te/kok. River ingefära med skal och allt, cirka en tumme stor tillsammans med två koppar vaten. kokar cirka 15 minuter, blir en kopp. Rlr ner honung och perssad lime. Gör bra för kroppen!
Kram Kajsa ...och krya på dig

Svar: Tack. Jag gör ungefär som du men lite starkare och jag gör en hel flaska som jag sen har i kylen och tar en hutt av varje morgon.
Anette

2 Anna i Portugal:

Hoppas du snart är fri från förkylningen, det kan vara nog så irriterande och jobbigt även utan att vara covid. Det finns nog många huskurer för att öka immunförsvaret, ingefära är väl det en oftast hör. Gott är det ju med! Lycka till och hoppas det dröjer länge till nästa gång "tallen" flyttar in näsan.

3 Ditte:

Bra att testa sig men du har ju haft Covid nyligen så då bör immuniteten sitta i några månader. Men bra att veta.
En vanlig förkylning kan vara nog så knepig.
Och visst kan tron göra mycket till.
Krya på dig.

4 Lena i Wales och Spanien:

Ingefära tror jag hjälper och tron kan försätta berg, säjs det ju.
Krya på dig!

Svar: Tack. Jag tror också på ingefära 😀
Anette

Kommentera här: