Gröna Lund och gulliga grimaser

Gillar ni nöjesfält och åkattraktioner?
Jag är barnsligt förtjust i berg- och dalbanor och det är resten av familien också.
Sveriges äldsta tivoli, Gröna Lund, hittar ni på Djurgården i Stockholm. 
Där befann vi oss i lördags.
 
(null)
Gröna Lund sett från Kastellholmen på andra sidan vattnet.
 
(null)
Monster, en häftig berg- och dalbana. Ibland far man fram i 90 km/h, ibland åker man upp och ner. Underbart!
Vi åkte ett antal attraktioner. Några missade vi, tex Kvasten, där var lång kö. Ett par var stängda men för övrigt var det inga köer eller väntetider.
Vi verkar ha valt en bra tid för att besöka "Grönan". Jag tror att det är öppet månaden ut och öppnar sen igen vid Halloween och fram till jul, därefter är det stängt till i april.
 
Lördagkvällen ägnade vi oss åt gos.
Barnbarnet växer och växer, blir bara bättre och bättre ❤️

Elliott har blivit en mästare på olika ansiktsuttryck. 
Ibland ser han intresserad och nyfiken ut, ibland konfunderad, glad, ledsen, arg eller......

 .....skeptisk. 
Jag har ett antal bilder med roliga miner men vet inte om han uppskattar att jag visar dem 😂
Snart ska vi umgås en lite längre tid och den lille ska ut på sin första utlandsresa.
 
Innan dess ska jag till helgen åka på golfresa med ett större antal galanta damer.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Nej jag gillar inte alls nöjesfält och åkattraktioner. Däremot gillar jag Lisebergs julmarknad, men det är nu många år sedan jag var där. Underbart minspel på den lille :)

Svar: Liseberg är en favorit men det var längesedan jag var där.
Anette

2 Lena i Wales och Spanien:

Oh, så gullig!
Så härligt med barnbarn.
Jag är inte överförtjust över nöjesfält, men roligt då och då. Liseberg i Göteborg är väldigt vackert med stor park.
Ha det bra!

Svar: Jag gillar inte mindre tivolin med karuseller men när det finns häftiga berg- och dalbanor då trivs jag.
Anette

3 Ditte:

Vilken trevlig helg i huvudstaden. Härliga bilder från Grönan.
Och så roligt att besöket här blev lyckat.
Har varit här många gånger i olika sammanhang och är förtjust i berg och dalbanan och en del annat. Men inga karuseller.
Ljuvliga bilder på lilla Elliott.
Roligt med en utlandsresa för er tillsammans. Brukar ju fungera fint att resa med små barn- Minns när äldsta barnbarnet Max kom till Peking första gången, då tre månader gammal- Ett så fint minne och resan både dit och hem gick så bra.
Önskar dig en trevlig golfresa med dessa "galanta" damer.
Ha det gott.

Svar: Ja, nu väntar golfresan först. Det ska bli jättekul även om vädret inte verkar bli det bästa men det kan förstås ändras. Regnkläderna får allt följa med på resan.Trevlig helg 😀
Anette

4 Ajli:

Jag är jätterädd för bergochdalbanor. Att titta räcker :) Ett fritt fall skulle jag tycka var kul tror jag, den typen av adrenalin är mer min grej (p.g.a. är ganska svårt åksjuk).

Svar: Jag gillade Katapulten, en kombo av uppskjut och fritt fall. Inte ens otäckt, bara kul 😀
Vanliga karuseller är katastrof om man har tendenser till åksjuka.
Anette

5 Ditte:

Hej!
Har läst ditt inlägg om Hooks herrgård och golfen men kunde tyvärr inte kommentera. Troligen ingen annan heller.
En fin helg blev det och Hooks herrgård är trevligt även om man inte spelar golf.
Ha det gott.

Svar: Ja, Hooks är en trevlig plats med fin miljö och bra Spa, inte bara för golfare.
Anette

Kommentera här: