Städa, städa varje fredag

Varannan fredag, städas det noggrant här i villan, det tycker jag är kul. Särskilt kul är det att någon annan städar. Själv ägnar jag mig hellre åt andra fritidssysselsättningar. 
Vi blev bortskämda under åren i Thailand när Ning skötte all städning åt oss 
Väl hemma i Sverige igen tänkte jag att visst städa ett hus där bara två vuxna människor bor är väl ingen match och det är det väl egentligen inte heller. Men det finns ju roligare saker att göra. Dessutom är maken ofta på resa och själv jobbar jag heltid och har flera fritidsintressen.
Vi åker hellre till Stockholm, spelar golf, träffar vänner eller pysslar i trädgården än att ägna helgens dyrbara timmar till att städa.
Jag fick tips om en bra städfirma av en grannfru och med RUT:s hjälp gnager tjänsten inget större hål i plånboken.
 
 
 Vi har några dammsugare eftersom vi har tre  boenden, men jag är inte särskilt förtjust i någon av dessa manicker även om de är bra att ha.
Förr kunde jag tycka om att städa, eller så var det kanske mest att jag ville, och forfarande vill ha det rent och fint omkring mig, själva städandet kan jag gärna vara utan. 
Hur som helst är jag tacksam över att inte behöva valla dammsugaren och moppen varje helg.
I stället för att städa har jag i veckan umgåtts, spelat golf, skött om trädgården och nu är jag på väg till Stockholm.
Ha det så himla bra i helgen 🤗
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Jag håller helt och fullt med dig i din prioritering. Men eftersom jag inte har nåt annat jobb än "Ama de casa" (hemmafru) och en liten lägenhet så fortsätter jag ändå att städa själv (tillsammans med Ander (och jag maskar allt lite ;-) ) ).

2 Veiken:

Tummen upp på den. Det gäller att ta vara på tiden och hittar man en bra städfirma är det bara att köra!
Ha det fint!

3 Ditte:

Instämmer helt! Varför inte förenkla när så är möjligt. Önskar dig nu en riktigt trevlig vistelse i Stockholm.

4 Anna i Portugal:

Finns absolut roligare saker att göra än att städa. Men vi har ett litet hus och även om vi jobbar båda två och har andra fritidsintressen väljer vi att städa också. Tänker att det alltid är ett val och det är ju fantastiskt att det finns valmöjligheter eftersom vi alla är så olika :)

Kommentera här: