Övning ger färdighet

Nu har jag hunnit ta några lektioner i padel och dessutom spelat en del.
Det är väldigt kul för dels har jag ett litet gäng med kvinnor som jag försöker spela med så ofta jag kan och dels spelar maken och jag med andra par.
Och visst går det bättre och bättre. Jag kan nu ta bollar efter väggstuds och har lite bättre kontroll på mitt spel.
Det är verkligen en rolig motionsform som passar de flesta av oss.

Nöjd kvinna testar sin nya träningsoutfit.
Förra veckan hade Stadium rabatt på alla träningskläder. Jag passade på att handla lite. Bland annat köpte jag ett par tights med fickor på båda benen. De är perfekta när man spelar padel. Bra fickor som rymmer två bollar var. 
Mitt snyggaste plagg på padelbanan är nog den där jackan från Fila, inköpt hos vännerna som driver en padelhall där de även säljer lite sportkläder.
Kanske minns ni att våra legendarer Björn Borg och Ingemar Stenmark ofta tävlade i kläder från det italienska märket Fila?
Klassiskt och snyggt sportmode, eller hur?
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Verkligen snygga outfits - don efter person säger jag bara!

Kul att det går bättre och bättre och att du tycker att det är så kul :-)

Svar: Hahaha, ingen kort kjol eller klänning som är populärt. Verkligen ”don efter person”.
Det är faktiskt väldigt roligt 😀
Anette

2 Ditte:

Vad roligt att du är i gång med padel och att det går bättre och bättre. Och visst ger träning färdighet. Har inte testat själv eftersom ryggen inte är helt pigg. Men skulle gärna vilja. Tightsen är jättebra. Har liknande och bra med fickorna. Gillade verkligen din snygga jacka. Minns väl FILA och både döttrarna och jag har haft sprortkläder därifrån.
Du ser så sportigt snygg ut.

Svar: Om inte ryggen varit som den är tror jag du gillat padel, absolut 🤗
Anette

Kommentera här: