Golf, en mycket social sport

När man spelar golf får man många gånger verkligen träna självbehärskning och tålamod.
Trots det är det en väldigt trevlig sysselsättning och man träffar många människor av alla de slag.
 
(null)
Landeryd, vår hemmaklubb.
Här har vi som medlemmar "fri" tillgång till tre 18-hålsbanor, en 9-hålsbana som är öppen i stort sett året runt och dessutom en korthålsbana och några övningsområden.
Just nu går det utmärkt att spela 9 hål på kvällen, efter jobbet. Perfekt avkoppling.
 
De flesta golfbanor är vackra och välskötta med fin miljö och natur runtomkring.
 
Här är vi på Västerviks golfbana tillsammans med goda vänner. Jag ska slå ut, Stefan håller koll och maken fotograferar.

Vi spelar ibland själva, ibland med människor vi inte känner och ibland med vänner, dessutom har jag mitt "golfgäng". 
Alla konstellationer har sin charm och varje runda bjuder på något nytt, mestadels positivt men visst kan det  vissa gånger vara lite motigt.
När det gäller mitt handicap verkar jag vara på en stabil nivå, åtminstone för tillfället. Jag har inte gjort någon riktigt usel runda på ett bra tag, trots ett uppehåll på sex veckor. Nu försöker vi spela så mycket och ofta vi kan men golf är ju inte allt.
Det finns mycket kul att se och göra.
 
Kommande helg är det Stockholm som gäller. Det var mer än två månader sedan jag var där så det är hög tid.
Lägenheten i Råsunda har inte stått helt tom alla veckor, maken var där en kortis i juni och mina brorsdöttrar huserade i Råsunda några dygn i månadsskiftet juni/juli. Dessutom är våra egna döttrar och Martin där med jämna mellanrum och tittar till vår lilla lya.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Jag anmälde mig till en kurs för att lära mig spela golf, men så ändrades saker och ting omkring oss så det blev avbokat. Men en vacker dag vill jag testa. Som du säger är det ju alltid vackra miljöer omkring golfbanor.

2 Ingela:

Ja verkligen en social sport. Jag är inne på min andra sommar. Jag har lite av en sport att ist som förr om åren samla badade sjöar så samlar jag golfbanor jag spelat på.
Jag tror det är åtta i år… inkl korthålsbanan i Karlskoga.

Ha en fortsatt bra golfspelare ⛳️

3 Ingela:

Jag får nog lägga in ett besök på er bana så jag kan ha den i min lista 😉 i ett närområde har jag iaf avklarat Halmstad -Holms Öjared och Vårgårda. Så skulle det inte stå golfspelare utan golfsommar 😊 www.bubbella.blogg.se

4 Ingela:

Alltså er närmiljö läste jag ju fel 😄 så det är inte göteborgsområdet utan Linköping som är ert.så där har jag inte spelat.

5 Ajli:

Det ser verkligen härligt ut :) En gång gick jag en tvådagars kurs, för att lära mig och för att hitta någon att spela med när jag väl fick mitt kort. Jag träffade INGEN och den kursen blev sista golvrundan för mig XD

6 Ditte:

Visst har golfen många fördelar. Så trist att min rygg inte lyckades uppskatta dem-
Perfekt med er fina hemmabanan och fint att kombinera spelet med just vackra miljöer.
Dottern spelade i Västervik för ett par veckor sedan och var väldigt nöjd.
Förstår att ni längtar efter en runda till Råsunda och Stockholm.
Önskar er fina dagar.

Kommentera här: