Stångån

De senaste dagarna har det varit lite svalare men fortfarande varmt. Vi har tyvärr inte fått en droppe regn fast himlen emellanåt sett mörk ut.
Östergötland behöver definitivt regn nu.
 
Så här års är man (jag) inte lika soltörstande längre men att sommaren dröjer sig kvar, det gillas.
Promenader i lagom värme är inte dumt.

Här i Linköping är stråket längs Stångån populärt. På bilden ser vi emellertid ganska ensamma ut.
Yngsta dottern och hennes lilla familj strosar tillsammans med maken och mig längs Linköpings vattenhål.

Oftast går vi runt i området där vi bor men ibland promenerar vi inne i stan.
Där är det mer liv och rörelse, caféer och restauranger.

Ser ni hägern där nere i vattnet? Jag trodde först att det var nån installation men fågeln var livs levande.

 
                          
Kvällarna har varit bästa tiden på dygnet senaste veckorna. Först då har temperaturen varit behaglig.
Poolen har i år nyttjats ordentligt.
 
Vi har som ni förstår haft besök av Lilleman och hans föräldrar under några dagar.
Jisses vad han utvecklas snabbt, det händer så otroligt mycket under ett barns första levnadsår.
Han har förstås blivit både längre och rundare, vilket gör att mormor kan handla nya kläder 😉
 
 Men framför allt har han blivit stadig, mer vaken och allert. Han är en nyfiken liten grabb.
 
Nu har en ny arbetsvecka redan börjat och som vanligt är det mycket som ska hända, både på jobbet och på fritiden.
Livet rullar på 😀
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Vackert fångad häger! Jag förstår att poolen blivit väl utnyttjad denna sommar, jag ser fram emot att få börja vårt poolbygge (som jag hoppas blir i vinter).

Svar: En pool hos er kommer att bli perfekt. Det är härligt att sänka ner hela sig i svalkande vatten. Håller tummarna för att ni får igång bygget så ni kan bada i vår och sommar nästa år.
Anette

Kommentera här: