Perfekt tajming

Vi flyttade hem i precis rätt tid.
Det känns så bra att komma hem nu när värmen och ljuset är på väg tillbaka.
April och maj är ingen bra tid i Thailand men här är dessa månader så härliga. 
 
 
Det är skönt kunna gå långa promenader i frisk luft och fin natur, det har jag saknat.
Flytten tillbaka till Sverige medför förstås många förändringar och kontrasterna är stora men det känns bara bra, jag gillar kontraster.
Aprilvädret är också fullt av kontraster, det är väldigt ombytligt.
Bilderna ovan tog jag i söndags (med mobilen) då solen sken och termometern visade 16°. I morse låg det ett tunt snötäcke här i Linköping och det ligger tyvärr fortfarande kvar. Jag hoppas att värmen kommer tillbaka på lördag, då ska vi nämligen spela golf med Bangkokvänner.
Jag har sagt det många gånger förut men säger det igen.
Vad vore livet utan kontraster? De förgyller livet.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emma, Sol som sol? :

Kontraster får saker att lyftas fram och upp, det kan vara nog så intressant.

Hur spelar man golf i snö? Jag menar, bollen är ju vit ...

Svar: Hahaha. Har ingen aning, man spelar nog inte så jag hoppas att det är grönt och varmt på lördag.
Anette

2 Ama de casa:

Oj vad konstig kommenteringen har blivit? Jag blev alldeles förvirrad och vet inte alls om jag gör rätt nu...

Svar: Ser det annorlunda ut menar du? Får testa själv.
Anette

3 Ama de casa:

Tydligen fattade jag till slut ;-)
Visst är det trevligt med kontraster, men snö i april kan jag vara förutan :-)

Svar: Ja, snö nu är inte intressant alls.
Anette

4 Lady:

Hmmm, förstår nu vad du menar Ama.

Svar: Blogg.se har tydligen gjort vissa förändringar för att ni läsare ska få "en 100 % säker upplevelse".Hoppas ni alla känner er säkra nu 😉
Anette

5 Ama de casa:

Nu ser kommenteringen ut som vanligt igen. Tack för det bloggpunktesse! :-)

6 Ditte:

Kontraster tycker jag också om och de berikar en.
Tiden från Asien, och med bas i Bangkok, kommer du nog alltid ha med dig. Att leva i en annan världsdel ger helt andra dimensioner tycker jag. (Efter fyra år i Peking) Och visst både påverkas man och förändras. ( Men jag tror till det bättre. Erfarenheterna ger en annan dimension även åt vardagen.)
Önskar er en fin helg och att snön försvinner.

Kommentera här: