La Cabana

Så kallar jag vårt hem i Olivetta. Det rätta är Le Cabane för det är inte bara ett boende.
I den husdel där vi har mest yta finns det ytterligare två boenden. En av "lägenheterna" används som sommarbostad  av ett gammalt franskt par. De är numera sällan på plats.
Den tredje delen ägs sedan några år tillbaka av byns mest driftige man. Han hyr ut sin del. Ibland bor där någon under en längre period och ibland är det någon förbipasserande som hyr ett par nätter.
Inget som stör oss, vi är oftast ensamma på kullen.
 
Trots att vi nyligen var där längtar vi redan tillbaka.
Det är en plats som är lätt att längta till.
 
(null)
En liten morgonpromenad  för att gå till Mario och handla frukostbröd och några nyvärpta ägg är så lyxigt. Byns huvudgata, Via Torre, är inte särskilt trafikerad. 
 
Om några dagar är vi faktiskt där igen. Den här gången får vi sällskap av vår äldsta dotter.
Vår svenska granne, som bor i huset strax nedanför, i samma huskropp där vårt höloft, cantina och åsnestall finns, kommer också att tillbringa påsken på Cabana. Det blir kul.
Jag är spänd på att se hur citronträdet mår, om blåregnet fått knoppar och så vill jag känna solen värma.
Förhoppningsvis möter vi våren, här hemma verkar den dröja.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Malin:

Oj, nu blev jag väldigt avundsjuk. Du kom ju nyss hem!
Det låter ljuvligt att möta våren i Italien, sen är det kanske vår här när du kommer hem igen.
Ha det så fint.

2 Ditte:

Så härligt! Förstår dig. Hade jag haft ert fantastiska ställe hade jag också tagit vara på all tid jag kunnat för att vara där. Detta är en trakt som verkligen tilltalar mig. Har varit inne och tittat lite för något att långtidshyra i era trakter. har ju varit i trakterna som ung. Önskar er en fin resa och vistelse och hoppas att du kanske skriver några rader och bifogar bilder.
Passar på att önska Glad Påsk.

Svar: Tack det samma Ditte 🤗
Anette

Kommentera här: