Svensk högsommar

De senaste veckorna har vi haft ett underbart högsommarväder.
Varmt och en hel del sol.
Naturen är vackert grön efter allt regn tidigare i sommar.
 
(null)
Jag har massor av tomater och nu finns det hopp om att de flesta kommer mogna.
 
(null)
En del växter blommar i trädgården. Kolla in hortensian nere till höger. Den levde knappt i våras, nu ståtar den med 23 blommor.
Nu måste man åter vattna, iallafall de växter som förvaras i krukor.
 
Golfbanorna har öppet som vanligt igen och förra lördagen spelade jag med en väninna.
Jag har en känsla av att vi kommer att tillbringa en ansenlig tid på golfklubben under kommande veckor.
 
(null)
På dagens promenad kunde jag plocka en liten bukett till köksbordet.
 
(null)
Jag badar efter jobbet och njuter i fulla drag.
 
Väntar nu bara på att maken ska komma hem.
Han väntas anlända om några timmar efter att ha bilat ensam hela vägen från Olivetta.
Det ska bli skönt att ha honom här igen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Så fina blommor och hortensian är verkligen otroligt vacker! Bad är skönt :)

2 Tanten I stan :

Hortensia har i år blivit lite av en favorit och jag planerar för minst en buske till. Kul att den har tagit sig! Fin bild på dig.
Kram Kajsa

3 Jossu:

Så vacker hortensia. Det är en av mina favoritblommor.

4 Ditte:

Visst är det skönt med dessa ljuvliga sommardagar. Och en riktigt fin svensk sommar tycker jag är svårslagen. Perfekt att du kunnat njuta av både den svenska och den italienska. En riktigt bra kombination.
Ni har ju en rejäl pool och att kunna simma lite i den är ju också så skönt. Bra för kroppen dessutom. Önskar dig fortsatt fina dagar.

Kommentera här: