Fem välfyllda år

Sedan vi flyttade hem till Sverige 2019 har mycket hänt.

Jag kan nästan inte förstå att det redan gått fem år.

Sedan mars 2019 har jag faktiskt haft två jobb. Jag, som aldrig byter arbete!!!
Att över huvud taget arbeta efter fem års ledighet kan anses som en utmaning. För min del var det bara en självklarhet. Jag är verksam och till nytta igen, en för mig bra känsla.

(null)
Jag har blivit mormor. Lilleman är snart två år och för varje gång vi träffas växer kärleken till honom.

 Jag har återupptagit gamla bekantskaper och träffat nya vänner.
Vi har funnit oss till rätta i Stockholm (egentligen Solna) och fixat ett bra boende i Italien.

Att kunna umgås med familjen tätare och mer frekvent är fantastiskt.
Som jag saknade det under utlandsåren.

Många bra saker har hänt, nästan bara bra saker men….. livet är förstås inte bara på topp, vi måste alla gå igenom med- och motgångar. Att stötta varandra och lyssna är så viktigt.
Det är det som är livet. Det är det som gör oss till de vi är. 
Tufft och svårt emellanåt, helt underbart och fantastiskt för det mesta.

Jag ångrar absolut inte tiden i Asien men jag är glad att vara hemma igen.





Kommentarer:

1 Malin:

Ditt inlägg förmedlar kärlek till familjen, glädje att vara till nytta, hoppning och visdom.
Härligt

2 Bland Kastruller och Vinglas :

Ordspråket Borta bra men hemma bäst passar så bra in här. Häftigt att få uppleva ett annat land och kulturer som du har fått. Men hemma är ju hemma. Men visst händer det mycket på 5 år...det är ju livet
Kram Kajsa

3 Anna i Portugal:

Vad fint att du känner att återflyttandet till Sverige var rätt för dig! Visst är livet både med- och motgångar.

4 Jossu:

Jag tycker det är så modigt att våga bo utomlands, antagligen för att det är så långt ifrån min comfortzone. Det låter som ett minne för livet, men att det blev dags för er att skapa nya hem och minnen i Sverige och Italien.

5 Ditte:

Så fin läsning! Just så tänker jag också- Det finns berg och det finns dalar i livet. Och mest är det ju toppar som gäller. Känner som du gör att jag är så glad för våra år i Asien och de gav så mycket. Väldigt mycket.
Men att ha närheten till döttrar, barnbarn till den svenska naturen och mycket annat uppskattar jag.
Livet och med det ert fina boende i Solna och därmed närheten till döttrar och Lilleman förstår jag är betydelsefullt. Ert fina boende i Italien berikar er ju alla och där är det ju en oas där ni alla kan samlas. Och sedan platsen , ditt jobb, vänner och huset där ni bor i Sverige betyder ju också mycket.
Vi hade ju ett extra boende i Spanien och det var bra, men även om vi trivdes så ville jag inte vara där som vi kanske tänkt. Saknade de mina alltför mycket. Så att sälja det är inget vi saknat eller ångrat.

Kommentera här: