Anders braskar…..

Tillvaron och livet känns lite ljusare igen. Infektionen är på väg att ge sig, vädret är strålande och gnistrande, dessutom är maken hemma igen. Förhoppningsvis för att stanna ända fram till jul.

(null)

Idag har mina bröder namnsdag. Anders och Andreas, eftersom dagen varit isande kall lär chansen till en vit jul vara liten. Anders braskar, julen slaskar. 
Det verkar dock inte som att uttrycket är särskilt pålitligt, vi får se om det stämmer i år.

Kommande helg ska jag börja med några julförberedelser.
Köttbullar ska trillas, advent ska firas, inköp planeras och till viss del göras.

Har ni några speciella planer för helgen?
Längtar ni till jul?





Kommentarer:

1 Anonym:

Sa precis idag när Anders kom till tals på jobbet att han nog inte upplevt klimatförändringarna så även om det kanske stämde förr är det knappast lika pålitligt längre. Google vet vad lillajul är om ni undrar :)
Ska fira lillajulafton vilket man gör i viss utsträckning i Svenskfinland. Pga barn blir det en liten gran och en liten julklapp. Utan barn hade det nog bara blivit glögg.

Glad lillajul!

Svar: Så trevligt med lilla julafton. Jag kände inte till den här finländska traditionen, tack för informationen 😀
Vår lilla familj har sedan kanske tjugo år ”firat” lilla julafton på svenskt sätt.
Då provsmakar vi skinkan och några andra rätter och njuter av julefriden.
Hoppas er lilla jul blir en fin tillställning.
Anette

2 Anna:

Vad bra ställningen är återställd. Jag ska pynta och göra julfint i helgen tänker jag. Men solen ska vara här hela dagen imorgon också så det blir nog en massa trädgårdsarbete också. Ikväll blir det På Spåret och nån film. Trevlig helg!

Svar: Här är julkänslan på topp. Snön gör sitt. Det vore underbart om vi fick en vit jul
Trevlig helg 🤗
Anette

3 Lena i Wales och lite överallt:

Skönt att infektionen är på väg bort och allt känns lite ljusare för dig.
Hoppsan, igår hade min son namnsdag. Hade jag helt glömt bort!
Trevlig första advent!

Svar: 🤗
Anette

Kommentera här: