Rekreation

En lugn och vilsam helg det var precis vad jag behövde.
Visst har jag spelat golf, städat och fixat i trädgården men det var inte jobbigt, bara skönt.
 
(null) 
De sista tomaterna är inplockade, trädgårdsmöblerna rengjorda och inställda och de växter som inte klarar minusgrader har fått komma in.

(null)
 
Matlagning har vi också pysslat med här hemma.
 
(null)
Chicken tikka masala, hummus....
 
(null)
....och naanbröd blev det i fredags (vi lagade efter recept från Zeinas Kitchen).
 
  (null)
I går blev det en mustig italiensk köttgryta gjord på högrev och rotsaker, till det hasselbackspotatis. Mumsigt!!!
 
Arbetsveckan var ganska hektisk så en sån här helg var precis vad jag behövde.
   (null)
Här ser ni mig "in action" på jobbet.
Bilderna ska eventuellt användas i en broschyr om vår yrkesroll. Jag och mina kollegor är biomedicinska analytiker, ett yrke som är tämligen obekant för de flesta.
 
(null)
Golfsäsongen lider mot sitt slut. Dagens runda började i sol och viss värme men slutade i snålblåst och kyla.
 
Nu är det läggdags, maken är på resande fot igen men jag är glad att vi hann med dag med en golfrunda tillsammans med goda vänner innan han for.
Jag är redo för en ny arbetsvecka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ditte:

Vad roligt att man uppmärksammar ditt yrke. Jag har vänner som är biomedicinska analytiker och yrket spänner verkligen över mycket.
Låter som en skön och varierad helg med en del av mycket.
Önskar dig en fin vecka.

Svar: Aha, då känner du till oss 😉Vi kan arbeta inom väldigt olika områden. Innan vi flyttade till Bangkok arbetade jag inom klinisk kemi, sista tiden mest med upphandlingar. Numera är jag inom neurofysiologi, två helt olika arbten.
Hoppas också att du får en bra vecka.
Anette

2 Ama de casa:

Vilken härlig helg med massa roliga saker (minus städningen ;-) ) och finväder (i alla fall delvis). Mumsig mat också.
Jättefina bilder på dig!

Ha en fin start på veckan.

Svar: Tack, det samma :)
Anette

3 Maria - Wikers Liv:

Låter som att du också haft en toppenhelg! Så god mat ni lagat och vilken fin tomatskörd!
Ha en fortsatt fin vecka!
/Maria

Svar: :)
Anette

4 Veiken:

Visst är det dags att planera för vintern. Vi har inte tagit in altanmöblerna ännu, men det är snart dags.
Bilderna på maten ger goda vibbar. Grytor är höstmat. Så gott!
Jag har ett litet hum om ditt yrke utan att vara insatt! Bilderna på dig är kanon!
Längtar du inte till varmare länder nu när kylan slår till i Sverige?

Svar: Jo, i år känns hösten dystrare än förra året. Då var ju allt lite nytt. Nu kan jag definitivt sakna sol och värme.
Anette

5 Lena i Wales och Spanien:

En härlig helg med god mat och bara göra det man vill.
Intressant med ditt yrke. Har ju förstått att det är något av detta slag, men vet tyvärr väldigt lite om det. Skulle du vilja skriva lite om vad det innebär, när du har lust?
Sköt om dig!

Svar: Det kan jag absolut göra. kan berätta lite om de olika arbeten jag haft.
Anette

6 Biggeros:

Smarrigt med italiensk gryta, hummus och naanbröd!
Det låter som ni har fått gjort både rediga saker såsom hösta och golfa=) Min dotter läste teknisk mikrobiologi och dylik på universitetet och arbetar som forskare på laboratorium i Uppsala. Det låter som en väldigt viktig uppgift som ni ni förmedlar i en broschyr =)
Ha det gott<3

Svar: Kul att din dotter och därmed du känner till yrket.
Anette

Kommentera här: