Dysterkvist

För ett par veckor sedan gick jag med rappa och glada steg hem på fredageftermiddagen.
Jag mötte en granne som frågade varför jag såg så glad ut.
Det är fredag och solen skiner, svarade jag.
 
(null)
Så här såg det ut idag kl 15.45, eller rättare sagt hela dagen.
 
Idag när jag lunkade hem infann sig inte samma lyckorus.
De senaste veckorna har varit rätt jobbiga. Sjukdom i personalgruppen, ökande covidfall, restriktioner, trist väder och mindre ljus gör att glädjen inte vill infinna sig.
 
När jag kom hem hade maken städat och tänt ljus, ett fint välkomnande och en bra start på helgen.
Vi  spenderar kvällen på tumanhand eftersom vi östgötar bör hålla oss hemma och endast umgås med dem man delar hushåll.
 
Hoppas att vi alla får en skön helg.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Malin:

Ja, nu är det svårt att vara glad. Jag är också beroende av ljus för att känna glädje. Att Corona-viruset aldrig ger med sej gör inte livet roligare.
Trevlig helg

Svar: Smittspridningen verkar inte ge med sig och det dröjer ju innan ljuset återvänder.Nu gäller det att försöka hålla humöret uppe.
Tips på det mottages tacksamt 😀
Anette

2 Ditte:

Visst påverkas men mycket av mörkret. Och med långa dagar har du små chanser till ljus. Att kollegor är sjuka och att arbetsbelastningen högre och mörkare dagar gör ju sitt till.
Fint att komma hem och bli välkomnad av maken.
Önskar er nu en fin helg.

Svar: Alltid skönt med helg. Det är bra att försöka vara utomhus så mycket som möjligt, att klä sig varmt och och promenera eller kratta löv.
Anette

3 Emma, Sol som sol? :

Även om solen skiner här så kan jag inte annat än hålla med, de senaste två-tre veckorna har varit tunga.

Måste vara skönt att komma hem till ett nystädat hus!

Trevlig helg!

Svar: Hoppas att din helg också blir fin 😀
Anette

4 Ama de casa:

Men hemkomsten bjöd i alla fall på flera glädjeämnen. Man får ta tillvara på dom som ändå finns runt ikring i vardagen!

Ha en fortsatt fin helg!

Svar: Rätt tänkt, det finns alltid glädjande saker omkring oss, små som stora.
Anette

5 Lena i Wales och Spanien:

Har varit liknande väder här i Wales.
Har hört talas om att smittan drabbat er hårt i Östergötland och fler landskap.
Ingen lätt situation på jobbet, hoppas det vänder.
Vettigt att hålla sig ifrån så många som möjligt. jag är van vid lockdown nu.
Trevlig helg!

Svar: Ja, ni är verkligen vana vid lockdown, måtte det också ge önskad effekt.
Anette

6 Maria - Wikers Liv:

Ja, nog blev det gråväder och höstrusk minsann! Men varmt... termometern i bilen visade på 16,5 grader igår!
Usch ja... nu känns det lite så där tungt igen... vi har ju samma allmänna råd här. Jag hoppas verkligen att spridningen stannar av lite igen, som den gjorde i somras.
Att jobba "kort om folk" är inte speciellt skönt i längden... hoppas det blir bättre för er snart!
Vad mysigt att komma hem till tända ljus! DET kan jag sakna ibland att inte vara den som kommer hem till den andre på fredagar. I vintras tog jag en eftermiddag på stan med en av döttrarna för att mannen skulle fixa fredagsmyset tills jag kom hem. Supermysigt, tyckte både han och jag, men sen kom coronan och det blev inte fler gånger...
Jag har också haft problem med att kommentera på bloggar som använder samma plattform som jag. Jag är tvungen att använda chrome som webbläsare för att få det att fungera. Jag kör ju egentligen med safari på min mac. Jag har precis samma problem som du, kan inte kommentera via mobilen och det är väl för att det är safari... Jag har funderat på att börja blogga på annan plattform (hade en annan blogg på blogg.se för massa år sedan) men nu är jag ju så van vid denna och så vet jag inte riktigt hur jag ska göra, om jag klarar av att flytta hela bloggen eller om jag ska passa på att "börja om" med nytt namn och ibland har jag funderat på att göra den mer "anonym" samtidigt. Ja, ja... nu fick du mer information än du bad om ;)
Hoppas du får en fin vecka trots "allt" ;) :)
/Maria

Kommentera här: