Vinter

Vintern är här, åtminstone om man går efter almanackan. 
De senaste dagarna har det faktiskt varit vinterväder men nu ska det tydligen bli mildare igen.
 
(null)
Vi har till och med haft ett tunt snötäcke som helt klart lyst upp tillvaron.
 
Igår var det Anders-dagen och den braskade så enligt det gamla talesättet blir då julen slaskig. Vi får väl se om det stämmer.
Nu ska jag ta en promenad innan det åter är dags att ta plats framför monitorerna på sjukhuset där jag blir kvar nästan fram till midnatt. 
 

Kommentarer:

1 Frido:

Tack för det jobb ni inom vården gör.
Jag försöker dra mitt strå till stacken för att stävja virusets framfart. Ett munskydd känns bra att ha då man rör sig bland folk. Det är faktiskt inte så mycket begärt. Så det har jag alltid.

Svar: Bra att du tar situationen på allvar och gör vad du kan 😷
Anette

2 Ama de casa:

Vilken fantastiskt vacker bild!

Ha en fortsatt fin vinter :-)

3 Lena i Wales och Spanien:

Så otroligt vackert det ser ut!

4 Biggeros:

För mig innebär den svenska julen en kall och vit jul=) Hoppas att det inte slaskar till jul.
Jag högaktar all sjukvård för det jobb som krävs och förväntas av dem.
Ta hand om dig <3

5 fotokoffe:

Vackert landskap. Jag välkomnar snön med öppna armar och hoppas den stannar. Tack för din insats inom vården ni är våra hjältar!

Kommentera här: