Motionera mera

Under storhelger blir det gärna mycket mat och lite eller ingen motion.
 
Att promenera längs Stångån är alltid trevligt.
När man bor en bit in i landet, och har långt till kusten, är det skönt att det i alla fall finns en å alldeles nära.
Jag, som är uppvuxen på öar (i Karlskrona), tycker ibland att det känns lite jobbigt att bo så långt från havet.
 
Här i Hjulsbro och Hackefors finns några slussar och miljön runt ån är vacker och rofylld.
 
Under den nio dagar långa ledighet, som snart är över, har vi faktiskt gjort några långpromenader och till och med varit på gymmet.
Ett av träningspassen var jobbigare och gav träningsvärk utöver det vanliga. Dagen efter passet kändes det som att tåget kört över mig. Evelina (äldsta dottern) ledde passet med bravur.
 
Idag har jag softat lite. Har gjort lite hemmafix inför kvällen (väntar några vänner på middag), men mest bara tagit det lugnt.   
I morgon efter jobbet åker vi till Blekinge för att fira in det nya året.
 
Jag vill passa på att önska er både ett gott slut och ett gott nytt år.
Vi ses och hörs igen  2020 💃

Kommentarer:

1 Biggeros:

Usch, visst tar man ut sig med all rätt. Då träning medför både glädje och muskelvärk. Bra jobbat!!
Hälsa Karskrona från mig och ett gott nytt år 2020 <3

Svar: Karlskrona visar sig från sin allra bästa sida, på årets sista dag.
Önskar dig ett gott slut.
Anette

2 Emma, Sol som sol?:

Haha, nu börjar inläggen handla om att motionera igen efter all julmat! :D Jag tog ett motionspass i trädgården, jag. Ryckte en jädrans massa ogräs, så där riktigt frodigt så handskarna blir alldeles gröna! Sen satte jag mig i solen och läste!

Ha en riktigt trevlig nyårshelg!

Svar: Det låter som ett bra träningspass med ett ännu bättre avslut.
Ett gott nytt år önskas du och din familj ❤️
Anette

3 Ama de casa:

Vilka vackra bilder på från er vackra å!

Min motion består uteslutande av promenader. Visserligen har jag varit på gym, men inte på det här millenniet och det börjar ju ha "några" år på nacken nu :-)

Ha ett fint upplopp av året och ett riktigt Gott Nytt År i Blekinge!

Svar: Man kan motionera på olika sätt, alla sätt är bra.
Gott nytt år till er, där på aningen varmare breddgrader.
Anette

4 Lena i Wales:

Så vackert!
Ha det så trevligt i Blekinge.
Gott nytt år!

Svar: Tack Lena 😀
Anette

5 Ditte:

Visst är det skönt att komma ut och röra på sig. Så fina bilder från din runda. Och ett rejält motionspass skulle jag också behövt. Har ett bra träningsprogram, styrka, som jag kör hemma och det fungerar bra. Har svårt för gym som ofta är bullriga. I alla fall här i trakten.
Kan förstå att du kan sakna närheten till mer rejält vatten men du har ju ån i närheten och fina omgivningar.
Önskar dig ett gott slut, en trevlig vistelse i Blekinge och ett riktigt Gott Nytt År.

Svar: Tack för alla fina inlägg och kommentarer under året.
Hoppas ni får en trevlig nyårshelg 🥂
Anette

6 Veiken:

Jag förstår fullkomligt din längtan till vatten - hav
Västkusttjej som jag är.
Dina bilder visar och hur vackert det är där du bor!
Motionera mera gäller mig helt klart!
GOTT NYTT ÅR!

Svar: Hoppas ni får en fin nyårshelg, antar att ni firar i sanden på stranden 😀
Anette

7 Mille :

Tack Anette för årets alla trevliga bilder och inlägg. Så trevligt att följa dig. Vi önskar dig och Richard ett Gott slut och ett Gott Nytt År.

Svar: Tack det samma ❤️
Vi ses nästa år 😀
Anette

Kommentera här: