Kulturtant?

Vi har varit lite kulturella senaste tiden. 
Det går i vågor, att nyttja kulturlivet, efter att pandemin svepte över världen har vi liksom kommit av oss. Nu är det läge att förkovra sig igen.

För ett litet tag sedan var vi på museet i vår stad.
Där pågick en utställning om två fiktiva kvinnor som i slutet på 1800-talet beger sig till Siljansringen på en forskningsexpedition. Där finner de spår av dittills okända primater. 
Om man inte är påläst är det lätt att tro att det hänt på riktigt.
 
(null)
Aquanauts, en andäktig utställning. En suggestion, vackert, stillsamt och annorlunda.

(null)
I december var vi på Djurgården i Stockholm och gick runt i Monets trädgård. Även det en häftig utställning med vackra ljusinstallationer.

Roligast var ändå musikalen på China Teatern igårkväll.

(null)

(null)

(null)
Bra musik med duktiga artister får en på toppenhumör, eller hur?






Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Monets Trädgårdar skulle jag vilja se. Vi gör inte mycket kulturellt.. Skulle vilja gå och lyssna på fado någon gång, men blir nog när vi tar oss till Lissabon nästa gång. Finns händer det grejer även här där vi bor, men vi har inte prioriterat det. Än. Tack för påminnelsen :)

Svar: Monets trädgårdar skulle jag också vilja besöka. Visst var utställningen fin men kan förstås inte mäta sig med originalet.
När man gör något kulturellt blir man nästan alltid glad och nöjd. Man borde allt ta sig i väg lite oftare.
Anette

2 Ditte:

Ja, visst är det roligt att ta del av det kulturutbud som finns. Skulle tycka att tillvaron vore trist. Monets trädgård har vi sett (jodå i Frankrike också) liksom Moulin Rouge. Kan även rekommendera Änglagård som musical. Så bra.
Vi försöker här i huvudstaden ta oss an utbudet som finns och på olika sätt. Ger mycket glädje.
Roligt att ni också tar er an detta,
Härlig bild på er och glädjen syns.
Intressant utställning på museet i er stad, Hade säkert uppskattat den.
Önskar en bra vecka.

Svar: Utbudet i Linköping kan vara lite skralt men i Stockholm kan man välja och vraka.
Det får bli mer av detta framöver.
Ha det gott.
Anette

3 Lena i Wales och lite överallt:

Jag gillar att gå på museum och har årskort för flera museer i Göteborg och utnyttjar korten.
Däremot är jag dålig på att gå på teater och bio, fast vi har Sveriges minsta biograf i mitt samhälle. Fast i mitten av nästa vecka ska jag till Operan i Göteborg, ska bli kul.
Moulin Rouge, där har jag varit en hel del när jag jobbade mycket i Paris som reseledare.
Ha det bra!

Kommentera här: