Längta och planera

 
Nu är längtan till vår oas i Italien stor.
Lyckligtvis är ett par resor inplanerade, den första ganska snart.
Längtar efter att få möta våren, se mimosan blomma på bergen och att få känna solens strålar värma. Att äta gott och göra små utflykter ser jag förstås också fram emot.
 
(null)
Att bara sitta på terrassen och blicka ut över dalen är härligt rogivande.
 
(null)
Att äta lunch under olivträd, helt underbart.
 
(null)
Om vi är många på kullen samlas vi vid dagens slut på den lilla nedre terrassen. Pratar om hur dagen varit och planerar nästa dag, äter lite snacks och kanske förbereder middagen.
Det här är alltid en skön stund.
 
(null)
Något jag gillar att göra det är att skrota runt på tomten. Fundera på var man kan plantera nya växter och planera för framtiden.
 
(null)
Stora och små projekt som engagerar hela familjen är alltid roligt.
Ni ser väl hur Lilleman intresserat kollar in hur det går till att blanda cement.
 
(null)
Förra sommaren var han kanske mest intresserad av att bada eller gunga.
 
Om bara 20 dagar åker maken och jag till Olivetta. Den här gången blir det bara vi, det ser vi fram emot även om vi tycker bäst om när vi har sällskap av familj och vänner.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Förstår det ska bli skönt att återvända till er oas i Italien. Här har mimosan börjat blomma och jag ska ta mig en promenad och försöka fånga in dem ordentlig med kameran och med näsan! Älskar verkligen både doft och färg.

Svar: Då får jag kanske se mimosa hos dig innan jag åker.
Ha en skön söndag.
Anette

2 Ann-Louise:

Åh så härligt det ser ut! Förstår att ni längtar!

Svar: Ja, det är fantastiskt.
Anette

3 Hannas krypin :

Ser ut som ett fanatiskt ställe. Inte undra på att ni längtar dit.

Svar: En plats att längta till, absolut.
Anette

4 Ditte:

Förstår att ni längtar! Miljön, läget, huset- ja allt är ju något att längta till- Och just den fria utsikten och den vackra naturen som omger er är ju något som få bara kan drömma om.
Och visst är detta en plats där ni kan samla nära och kära.Viktigt det också.

5 Lena i Wales och lite överallt:

Vad härligt att ni snart kommer iväg, tiden går så fort nu.
Så vackert hos er.
Ha det fint!

6 Jossu:

Vad skönt att ni snart får återse ert paradis. Med sådana vackra vyer förstår jag att längtan dit är stor.

7 Bland Kastruller och Vinglas :

Härlig längtan att få komma iväg och samtidigt hem till ert paradis i Italien. Mimosa var min favorit blomma i tonåren, har för mig att den doftar underbart
Kram Kajsa

Kommentera här: