Motala tur och retur

Idag har jag äntligen fått visa upp mina fötter för en ortoped. Jag träffade en läkare på min vårdcentral för ett halvår sedan och fick därefter snabbt en röntgentid.
Efter det har det varit tyst, fram till nu.
Linköping är ett stort universitetssjukhus men har fördelat ut en del verksamheter, som viss ortopedi. Därför fick jag ta förmiddagen ledig och ta mig till Capio och Motala.
Hade jag fått en tid på US hade jag varit tillbaka på jobbet inom en halvtimme, nu tog resa och  besöket hela förmiddagen.
 
Och vad blev då bestämt?
Jo visst ska åtminstone högerfoten opereras och faktiskt fick jag välja när det passar mig.
Eftersom jag precis bytt jobb och semestern är planerad passar det bäst i oktober.
Skönt ändå att veta att det blir av.
 
Att åka fram och tillbaka till Motala tar en stund men vägen är numera riktigt bra.
Man åker rätt länge parallellt med Göta kanal, vilket är trevligt.
Man åker under en akvedukt sedan har man kanalen vid sidan en bra sträcka.
 
(null)
 
(null)
Kanalen firar 200 år i vår och sommar och vissa festligheter kommer att gå av stapeln.
Vi får se om vi kan närvara eller om vi då befinner oss någonstans i Europa.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bland Kastruller och Vinglas :

200 år har ju några år på nacken. Kan det tänkas bli något pampigt firande då?
Skönt att få första bocken klar för att få foten iordning Kommer bli skönt när du får kryssa av det helt i Oktober. Skönt att ha ett slutdatum.
Kram Kajsa

2 Ama de casa:

Det var en lång väntan, men skönt att du äntligen fått både besked och tid.

Väldigt vackra bilder!

3 Lena i Wales och Spanien:

Vackert!
Lycka till med foten.
Trevlig söndag!

4 Ditte:

Så fint att det nu äntligen blev ett besök hos en ortoped och att du också fått bestämt tid för operation.Skönt att ha ett datum när det ska bli gjort.
Fina bilder från Göra kanal och trevligt att ha den som sällskap en bit-
Önskar dig en bra vecka.

Kommentera här: