Åsikt

Att gå längs Stångån är alltid trevligt.
När jag emellanåt går hem från jobbet kan jag välja olika vägar. Det två bästa är de som följer vatten, vi har nämligen inte så mycket vatten i Linköping. En av mina favoritvägar går delvis längs Tinnerbäcken men den allra bästa är den som går utmed Stångån.
 
(null)
På min väg från sjukhuset till Hjulsbro passerar jag några slussar, ett par badplatser och……..
 
(null)
…..två koloniområden.
Förr var det stängt för cyklister och flanörer men efter många års dividerande har man äntligen öppnat upp så att vi alla kan gå bland kolonilotterna och få njuta av närheten till ån.
Åsikterna har gått isär men jag är glad åt beslutet.
 
(null)
En av de små stugorna som har den här utsikten har fått det passande namnet "Åsikten".
 
(null)
Stugorna är ofta röda men de finns även i gult, grått och blått.
 
(null)
Sista biten innan jag går upp på berget, där jag bor, går precis vid åkanten i ett litet skogsområde.
Den här vägen går jag bara när det är ljust och jag har gått om tid, annars går jag genom bebyggelse.
 
(null)
På vägen hem idag såg jag massor av vitsippor men också en hel del blåsippor.
De är som ni säkert vet fridlysta i hela landet men här i Östergötland får vi i alla fall plocka dem.
 
Jag har av olika anledningar, mest lathet, ännu inte börjat cykla till jobbet men nu är det nog dags att äntra hojen.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Det är väldigt trevligt att strosa utefter vatten :-)

Åsikten var ett mycket bra och fyndigt namn :-D

Svar: Visst år det ett bra namn.
Vad härligt ni ser ut att ha det på er resa. Jag blir så sugen på att ge mig ut på äventyr.
Anette

2 Anna i Portugal:

Älskar att strosa utmed vatten och i koloniområden! Förstår att du gillar att de öppnat upp för flanerande. Fina bilder, tack för att jag fick följa med på promenaden.

Svar: 😀
Anette

3 Ditte:

Vilken fin väg att promenera. Och just vatten och grönskan gör ju att man sänker axlarna och tar ett extra djupt andetag på vägen hem. I alla fall den här årstiden.
Önskar dig en bra vecka.
Tack för promenaden och vackra bilder

Kommentera här: