Inte bara kniv och gaffel

Känner ni till besticken som formgetts av Javid Rangthong?
Om ni inte sett dem har ni missat något ganska speciellt. De tillverkas i Thailand, på traditionellt sätt, för hand och över öppen eld.
 
När vi bodde i Bangkok passade vi på att köpa köksknivar, smörknivar, salladsbestick samt knivar, gafflar och skedar i olika storlekar.
Vi har dessutom ett par rejäla uppläggningsfat.

Besticklådorna är fyllda, både hos oss och våra döttrar.
Dessa bestick finns att köpa i Sverige men är både dyra och svåra att få tag på.
I butiken i Bangkok fanns det, förutom bestick, bland annat uppläggningsfat i olika storlekar.
 
(null)
Tyvärr en ful bild men ni kan kan kanske ändå se hur vackra faten är. Stora och rejäla.
 
HÄR kan ni läsa lite mer om besticken från Rangthong.
 
Jag är glad att vi inhandlat dessa fina köksattiraljer.
Vi använder dem dagligen.

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Vackra bestick! Fast dom var helt okända för mig, ja, fram tills nu då :-)

Svar: Tja, man kan inte veta och hålla reda på allt.
Anette

2 Veiken:

Riktigt vackra bestick. Jag har aldrig sett dom förut, men dom pryder verkligen sin plats. Faten är ljuvliga! Kanske kanske kan jag hitta likadana när/om jag kommer tillbaka till Thailand!

Svar: Jag tror att de bara säljs på vissa ställen. Däremot finns det liknande (kopior) lite varstans. De fungerar säkert också bra.Klart att du kommer till Thailand igen :)
Anette

3 Bland Kastruller och Vinglas :

Kul att du tittade in till oss, så jag kunde hitta till dig. Fina bestick och fat.Det är alltid roligt att duka fram med fina bestick vid dukningen.
Kram Kajsa

Kommentera här: